هزینه ۱۰۰‌ میلیارد ریالی طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای شهر خوی

ارومیه (پانا) - اجرای طرح توانمندسازی چهار منطقه حاشیه شهر خوی، تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته‌است. فرمانده سپاه خوی این خبر را اعلام کرده است.

کد مطلب: ۹۹۲۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هزینه ۱۰۰‌ میلیارد ریالی طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای شهر خوی

سرهنگ پاسدار محمدباقر علایی عنوان کرد: این میزان اعتبار توسط شهرداری، سپاه و سایر نهادهای دولتی شهرستان تامین شده تا خدمات فراگیر به ساکنان این مناطق عرضه شود و گسست کالبدی این چهار منطقه از پیکره اصلی شهر از طریق بهسازی زیرساخت‌ها کاهش یابد.

او اضافه کرد: در این چهار منطقه محروم توسط نهادهای متولی فرهنگی و اجتماعی دولتی بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی به صورت مستمر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی و اجرای آنها آغاز شده‌است.

علایی در ادامه گفت: زمینه‌سازی در راستای ارائه خدمات پایه و زیربنایی، بسترسازی مناسب برای استفاده از امکانات شهری به همراه مشارکت همه‌جانبه ساکنان این سکونتگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات محلی از اهداف اجرا این طرح است.

او همچنین بیان کرد: ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های اقتصادی و اجتماعی ساکنان، بهسازی و تامین زیرساخت‌ها به منظور کاهش فاصله کالبدی از پیکره اصلی شهر خوی و خدمات‌رسانی فراگیر به عنوان مهمترین اهداف اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی مورد توجه قرار گرفته‌است.

بر اساس گزارش‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی چالش اصلی هزاره سوم است به طوری که در دنیا از هر ۶ نفر یک نفر در سکونتگاه ‌غیررسمی زندگی می‌کند.

سکونتگاه‌های غیررسمی به مناطقی گفته می‌شود که مهاجران روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده و خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار