سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

دانشگاه فنی حرفه ای نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور است

سمنان (پانا) - سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، به توانمندی و پتانسیل بالای دانشگاه فنی حرفه ای اشاره نموده و یادآور شد: دانشگاه فنی حرفه ای، نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور است.

کد مطلب: ۹۹۱۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فنی حرفه ای نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور است

رضا نقدی، در نشست آموزشی بصیرتی ویژه اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی استان به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان که با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم، اظهار داشت: در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی، همواره ایام و برهه های حساس و سرنوشت سازی وجود داشته است که حضور آگاهانه، اعجاب آور و برخاسته از بصیرت متکی بر ایمان و اراده الهی ملت ایران در این صحنه ها، حماسه هایی ماندگار، الهام بخش و عبرت آموز خلق کرده است.

پروفسور سعدالدین ریاست سازمان بسیج اساتید استان سمنان و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان نیز گفت: روز نهم دی شکوه پیوند ناگسستنی امت با امام خویش است که در سیل خروشان انسان های عاشق و ولایت مدار متجلی می باشد.

وی ضمن بیان اینکه اگر به صورت آماری نگاه کنیم استان سمنان در قلب جغرافیایی ایران قرار دارد، بیان داشت: این استان از جهت های مختلف با استان های بزرگ همسایه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان، با تاکید بر اینکه در استان سمنان 1200 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی، جزء بسیج اساتید هستند، گفت: همه اساتید ما دارای تفکر بسیجی هستند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام علی ثقفی با بیان اینکه فتنه ۸۸ را می‌توان در لایه‌های مختلفی تحلیل کرد اما یکی از آن‌ها برخورد تمدنی بود که این ماجرا با اسلام و انقلاب داشت، بیان کرد: بصیرت دینی به معنای شناختن دو مدل تمدن در تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه انبیاء مبدا تمام تمدن های تاریخ هستند، گفت: تاریخ بشریت یک هویت و هدف دارد که با تضمین پیامبران و امامان هدایت کننده به سوی هدف بشریت هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان، با بیان اینکه در قبال فتنه ۸۸ ایستادگی مردم ما دیدنی بود، افزود: ماجرای فتنه ۸۸ یک ماجرای برخورد نظام سلطه نشسته روی یک تمدن با یک جریان تمدن الهی است در یک اختلاف داخلی، پای بیگانگان باز شد کسانی که پای نظام سلطه را باز کردن و بعد غفلت یا تجاهل کردن هزینه سنگینی را به‌جای گذاشتند که پیامد این هزینه سنگین این بود.

حجت الاسلام و المسلمین ثقفی به دو جریان تمدن الهی و تمدن جعلی در جوامع اشاره کرد و گفت: نتیجه تمدن الهی تسلط حاکمیت و نتیجه تمدن جعلی جنگ است که در لباس طاغوت و ظلم به مردم هویدا می شود.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه ما در مسیر تمدنی خود در انقلاب اسلامی که فصل جدیدی از تاریخ ما و تاریخ معاصر و منطقه در جای خودش است، افزود: حرکت تمدنی با انقلاب شروع شد، در مرحله دولت سازی قرار گرفت که درواقع مرحله بعد جامعه اسلامی است که به دست دولت اسلامی ساخته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ثقفی با بیان اینکه جریان فکری و اندیشه‌ای در واقع همان اندیشه تمدنی است که تقریباً در قبال آن‌ یک غفلت عمومی وجود دارد، گفت: خودآگاهی تاریخی و تمدنی را باید در حوزه و دانشگاه ایجاد کرد، این هویت ملی و دینی در تاریخ ما و در منابع وجود دارد؛ اولین کاری که ما باید در گام دوم انقلاب انجام دهیم در این حیث تمدن سازی می‌بایست بازیابی هویت تاریخی باشد، لذا در این راه همه ما با هر رشته‌ای مسئول هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خویش، فتنه 88 را ادامه تمدن جعلی دانست و افزود: 9 دی روز بصیرت دینی و انقلابی و عقلانی مردم و تجدید میثاق با ولایت است که ملت ایران با پاسخ کوبنده خود یکبار دیگر طراحی دشمنان را نقش بر آب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار