همایش « ارتقاء سطح کیفی آموزش در رشتۀ علوم انسانی؛ چرا و چگونه؟ » برگزار شد

سمنان (پانا)- همایش « ارتقاء سطح کیفی آموزش در رشتۀ علوم انسانی؛ چرا و چگونه؟ » با حضور مولفان کتاب های درسی، در شهرستان شاهرود، برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش « ارتقاء سطح کیفی آموزش در رشتۀ علوم انسانی؛ چرا و چگونه؟ » برگزار شد

مرکز ترویج علوم انسانی معنقد است ما نمی‌توانیم در کلاس انتظار داشته باشیم دانش‌آموز رشتۀ علوم انسانی درس را جدی بگیرد، مگر اینکه برای او جا انداخته باشیم که این رشته مبتنی بر حفظیات و حفظ کردن نیست. اشتباه ما، اشتباه خانواده‌ها باعث این شده است که فکر کنیم هر دانش‌آموزی حفظیاتش خوب بود باید به رشته‌ علوم انسانی برود. این غلط است؛ کدام فیلسوف با تکیه بر حافظه‌اش فیلسوف شده است؟ کدام جامعه‌شناس با تکیه بر حافظه‌اش جامعه‌شناس شده است؟

مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در این همایش یادآورشد: تربیت انسان دغدغۀ همیشگی و هدف غایی جوامع بشری بوده که قسمت عمدۀ این وظیفه برعهدۀ آموزش وپرورش نهاده شده است.

سیدمحمد موسوی اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر این هدف، یعنی حرکت در مسیر تربیت عبد صالح، گامی بزرگ را جهت ترسیم آینده‌ای روشن برای نسل نو و به تبع آن ساخت جامعه اسلامی_ایرانی برداشته است.

اودر ادامه با بیان اینکه علوم انسانی محور دستیابی به این هدف ارزشمند است، افزود: ارج نهادن به حوزه‌های گوناگون علوم انسانی می‌تواند در تقویت جایگاه این علم، به‌ویژه در زمینه نظریه‌پردازی‌های جدید کمک نماید؛ چه بسا پیشرفت جوامع در سایر حوزه‌ها می‌بایست برمبنای نظریات علوم انسانی صورت پذیرد.

مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود خاطرنشان کرد: در کشور اسلامی ما بیش از هر زمان دیگر با تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در عرصۀ تحول در علوم انسانی و نهضت تولید علم، این نکته ضرورت دارد که علوم انسانی می‌بایست برمبنای معنویت، ارتباط انسان با خدا و مسئولیت او در قبال خدای متعال و هم نوعان شکل گیرد و آموزش وپرورش مناسب‌ترین بستر جهت تحقق این مهم است.

موسوی ادامه داد: بر خود وظیفه می‌دانم از دست‌اندرکاران برگزاری همایش «ارتقای سطح کیفی آموزش در رشتۀ علوم انسانی؛ چرا و چگونه؟» که در سال تحصیلی جاری افتخار میزبانی آن نصیب «مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود» شده است، تقدیر کنم. امیدوارم با شکل گیری اینگونه محافل علمی، تلاشی ارزنده‌تر از قبل توسط معلمان عزیز در سطح مدارس در حوزه علوم انسانی صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار