رخشانی‌مهر خبر داد: اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژهای نیمه‌تمام مشارکتی خیرین در بودجه سال ۹۹

 تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکتی خیرین در لایحه بودجه سال ۹۹ اختصاص یافته است؛ او این اقدام را بی‌سابقه دانست.

کد مطلب: ۹۹۱۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر خبر داد: اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژهای نیمه‌تمام مشارکتی خیرین در بودجه سال ۹۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در جمع اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گیلان در رشت گفت: اختصاص2 هزار و 700 میلیارد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکتی خیرین در لایحه بودجه سال 99 اقدامی بی‌سابقه است. اگر معادل این عدد را خیرین نیز مشارکت کنند، سقف مشارکت مجموع خیرین با دولت به پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند در رفع مشکلات فضاهای آموزشی کشور بسیار موثر واقع شود.

او با بیان اینکه در سال ۹۶ ردیف اعتبار خیرین مدرسه‌ساز ۲۰۰ میلیون تومان بود، گفت: تخصیص این اعتبار تا دی همان سال صفر بود که با پیگیری‌های انجام شده در پایان سال ۹۶، توانستیم تخصیص را به ۱۰۰ درصد برسانیم. در سال ۹۷ ردیف اعتبار خیرین مدرسه‌ساز حدود ۴۶۵ میلیارد تومان با ۱۱۰ درصد تخصیص بود و در سال ۹۸، هزار میلیارد تومان دولت در پروژه‌های خیرساز برای خود اعتبار در نظر گرفت که کامل تخصیص داده شد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده با رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز و ارتباط با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای به برنامه‌های خیرساز شده است، افزود: مقرر شد در سال ۹۹ سهم دولت را در پروژه‌های خیرساز به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برسانند. دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این ردیف پروژه‌های مشارکتی؛ خوب و بی‌سابقه است و اگر خیرین نیز به همین میزان مشارکت کنند، تحولی در پروژه‌های نیمه تمام خیرین اتفاق می‌افتد.

او در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع انشعابات مربوط به پروژه‌های خیرساز گفت: در پروژه‌های ملی هزینه انشعابات را از محل اعتبارات پروژه پرداخت می‌کنیم، اما در پروژه‌هایی که ۱۰۰ درصد توسط خیرین پرداخت می‌شود، نمی‌توانیم مبلغ مربوط به انشعابات را تامین کنیم، ضمن اینکه خیرین هم تمایلی به این کار ندارند، در این‌باره مصوبه‌ای ارائه شد تا پروژه خیرساز برای هزینه انشعاب آب، برق و.. معاف شوند که امیدواریم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز رای آورد.

رخشانی‌مهر با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خیرین در توسعه فضاهای آموزشی در کشور، ضمن قدردانی از آن‌ها گفت: ۱۵ ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام‌حسن مجتبی (ع) به نام روز ملی تکریم خیرین نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار