برگزاری کارگاه هنرهای آوایی و نمایشی ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس زبرخان

زبرخان (پانا) - کارگاه هنرهای آوایی و نمایشی با هدف دانش افزایی وتوانمندسازی معاونان ومربیان پرورشی منطقه زبرخان به مدت دو روز در سالن اجتماعات مدارس کوثر و فخری توان برگزارشد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه هنرهای آوایی و نمایشی ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس زبرخان

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در این کارگاه با اشاره به این که مربیان پرورشی وظیفه ای خطیر بر عهده دارند، افزود: مسابقات فرهنگی و هنری به عنوان یکی از ابزارها و روش های رشد استعدادهای دانش آموزان مطرح است که در فرایند تعلیم و تربیت نقش پر رنگی دارد.

سید مجتبی تاراش با بیان این که رشته های متعدد و متنوع مسابقات فرهنگی و هنری فرصتی برای ابراز وجود دانش آموزان و بروز استعدادهای آن ها می باشد، از مربیان پرورشی خواست تا با جدیت نسبت به جذب دانش آموزان به این مسابقات اقدام و اهتمام ورزند.

وی افزود: باید حال و هوای مدارس تغییر کند و به سمت شرایط مطلوب پیش برود تا دانش آموزان به مدرسه تعلق خاطر پیدا کنند و اگر مدارس تمام ساحتی شوند مطمئنا حال مدارس هم خوب می شود و برگزاری چنین کارگاه هایی در راستای دستیابی به این اهداف است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زبرخان نیز در خصوص این کارگاه بیان کرد: آشنایی معاونین و مربیان پرورشی با سرودهای دانش آموزی، نقش هنر موسیقی و سرود در تربیت دانش آموزان و چگونگی حضور و شرکت دانش آموزان در جشنواره ها و مسابقات از اهداف اجرای این کارگاه می باشد.

حسینی با اشاره به محورهای چند گانه مسابقات فرهنگی و هنری گفت: امسال سی و هشتمین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان اجرا می شود که شامل محورهای ادبی و پژوهش، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، و هنرهای دستی و تجسمی می باشد که هر کدام دارای زیرشاخه های متعددی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب ما فکر می‌کنیم که موسیقی تنها برای سرگرمی است در حالی که موسیقی‌های مناسب و اصوات آهنگینی که در طبیعت وجود دارد موجب تکامل و افزایش توانایی‌های یادگیری در انسان می‌شود.

گفتنی است در این کارگاه استاد انفرادی در بخش هنرهای آوایی و استاد رحیم زاده در بخش هنرهای نمایشی که هر دو از اساتید و داوران مطرح استانی و کشوری می باشند، نکات فنی، تکنیک های مربوط به هنرهای آوایی ونمایشی، معیارهای داوری، ارزیابی ونحوه آماده سازی گروه های مختلف هنری مدارس برای شرکت در مسابقات فرهنگی وهنری درسال تحصیلی جاری را ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار