مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

شورای آموزش و پرورش یکی از سه شورای دارای قانون در استان‌هاست

اراک(پانا) دویست و بیست و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان محلات با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و سایر اعضا و میهمانان در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش یکی از سه شورای دارای قانون در استان‌هاست

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از سه شورای اصلی دارای قانون در کنار شورای تأمین و شورای برنامه‌ریزی در استان‌هاست، آموزش و پرورش گسترده ترین سطح تماس را در جامعه در تمامی دوره ها داشته است و دولت ها توانایی برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش را به تنهایی نداشته اند و هدف تشکیل این شورا حل مشکلات آموزش و پرورش در سطح محلی با استفاده از اشخاص حقیقی و حقوقی و ذی نفوذ است. انتظار از شورای آموزش و پرورش هم همین است که از حداکثر ظرفیت شهرستان استفاده شود.

وی افزود: آموزش و پرورش با ریزش منفی نیروی انسانی به دلیل جذب محدود و نیروهای بازنشسته مواجه است ولی تعهدات آموزش و پرورش باقی است و کمبود نیروی انسانی با ردیف های استخدامی موجود بر طرف نمی شود. نساب جمعیت دانش‌آموزی نسبت به دهه های گذشته متفاوت است امروز بیش از ۷۰ درصد جمعیت، شهری است ولی با توجه کاسته شدن جمعیت روستایی تعهدات آموزش و پرورش در شهر و روستا یکسان باقی مانده است. در سال‌های گذشته برای کاسته شدن کمبودها در حوزه نیروی انسانی، دست به جذب نیروی حق‌التدریس زدیم، اما مجلس این شیوه جذب را ممنوع کرد. اگر آن شیوه هنوز پایدار بود امروز دست ما در جذب نیرو بازتر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جاذبه کنکور آنقدر قوی است که بر بقیه ساختار آموزش و پرورش تأثیر می گذارد، دانش‌آموزان پایه سوم دبیرستان یا پیش دانشگاهی بعد از عید علاقه‌ای به حضور در کلاس درس ندارند در صورتی که ما نمی‌خواهیم دانش‌آموز درس را فدای کنکور کند. ما در آموزش و پرورش هدفمان تعلیم و تربیت، تربیت افراد مؤمن، خلاق، وطن پرست، مؤدب که در سند تحول آمده است و بر یک مهارت با عمق بالا تأکید داریم، کنکور دریایی از مهارت‌ها با عمق پایین است و دانش‌آموز با کنکور فقط تست‌زنی می‌آموزد که جای تأمل دارد. کنکور یک واقعیت اجتماعی است و نمی‌توان از کنکور فرار کرد، اما کنکور دغدغه آموزش و پرورش نیست، در آموزش و پرورش اهدافی وجود دارد که از ابتدایی تا دبیرستان را در بر می گیرد، در هیچ جای سند تحول به کنکور پرداخته نشده است، روش آموزش ما نیز با کنکور متفاوت است و پرداختن به کنکور وظیفه آموزشگاه های تقویتی کنکور است و دانش‌آموزان مهارت تست زنی را پیدا می کنند.

فولادوند اظهار کرد: مدرسه دارای پنج رکن مدیر، شورای مدرسه، انجمن اولیا، شورای معلمان و شورای دانش‌آموزی است. اگر شوراها را متناسب با آیین نامه اجرایی فعال کنیم دانش‌آموز، اولیا و معلمان به مشارکت گرفته می شوند و بار مسئولیت مدیر مدرسه کمتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار