وزیر کشور:

گام های موثری در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته شد

تهران (پانا )- وزیر کشور گفت: با وجود توانمندی‌های نیروی انسانی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشته شده است.

کد مطلب: ۹۹۱۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
گام های موثری در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته شد

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه دشمن فشارهای سیاسی و غیر سیاسی را بر ما تحمیل کرده توانستیم گام اثر بخشی در همه عرصه‌ها برداریم.
وی با اشاره به اینکه دهه ۴۰ وابستگی به درآمد نفتی یک ساختار سنتی بوده است، تصریح کرد: امروزه درآمدهای نفتی در ایران منجر به اقتصاد سیاسی شده و این اقتصاد باید اصلاح شود تا بتوانیم درآمدهای نفتی را در بخش اشتغال و تولید سرمایه گذاری کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با لطف خدا و حضرت امام خمینی (ره) برکتی را برای کشور فراهم کرده است، گفت: در حال حاضر کشور ما برای تجارت و تولید حرفی برای گفتن داشته و در رقابت‌های علمی در سکویی قرار گرفتیم که قدرت پرش را به خود اختصاص داده است.‌
‌رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی در هجمه و تهاجمات دشمن قرار گرفته و باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم چراکه نقل و انتقال سرمایه کار بسیار ساده‌ای بوده و تکنولوژی آن به راحتی قابل تامین است.
وی یادآور شد: در یک فضایی زندگی می‌کنیم که چه بخواهیم چه نخواهیم دشمن برای ما یک واقعیت عینی است بنابراین امروزه در حوزه‌های نظامی، سیاسی، علمی باید خود را تقویت کرده و در زمینه اقتصاد هم خود مردم باید گرداننده تجارت اقتصادی باشند.
وزیر کشور مازندران را سرشار از نعمت های اللهی دانست و افزود: مازندران با داشتن همسایه‌های حاشیه دریای خزر چیزی کم نداشته و برخی از زیر ساخت‌ها وظیفه دولت بوده است که با قرتار گرفتن دور میز خدمت مسئولان مسئله راحل و فصل کنیم.
رحمانی فضلی عنوان کرد: اگر یک نظام برنامه ریزی منطقه‌ای وجود داشته باشد، مازندران می‌تواند معیدی برای دو استان دیگر شود.
وی درونزایی و برونگرایی در حوزه صادرات را مهم برشمرد و گفت: واردات باید به گونه‌ای باشد که تکنولوژی و سرمایه را وارد کشور کند و جشنواره‌ها، همایش‌ها می‌تواند مناسب‌رین راه برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار