استاندار آذربایجان شرقی: سلامت اداری باید به یک گفتمان تبدیل شود

شاخص اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی در استان پایین است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی بر اینکه سلامت اداری باید به یک گفتمان تبدیل شود، تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: سلامت اداری باید به یک گفتمان تبدیل شود

محمدرضا پورمحمدی در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت آذربایجان شرقی، با قدردانی از تلاش مسئولان در زمینه تحول و سلامت اداری، گفت: مجموعه گزارش هایی که در این جلسه ارائه شد، مایه دلگرمی است؛ هرچند که نباید به این میزان، بسنده کرد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کرد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت اداری باید به یک گفتمان تبدیل شود، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، گزارش عملکرد خود در حوزه سلامت و تحول اداری و توسعه دولت الکترونیک را به استانداری اعلام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شاخص اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی در استان پایین است، گفت: همه مدیران باید با اتخاذ سیاست‌های عملیاتی مناسب، برای افزایش رضایت‌مندی و بازگرداندن اعتماد عمومی تلاش کنند.

وی بر تلاش مسئولان برای کاهش بروکراسی زاید و وقت‌گیر اداری تأکید کرد و گفت: وقت مردم بسیار باارزش است و نباید با هیچ بهانه‌ای از جمله قانون‌تراشی و اقدامات غیرضروری، رسیدگی به خواسته‌های مردم به تاخیر بیفتد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در گذشته بررسی یک پرونده در کمیسیون ماده 5، ماه‌ها طول می‌کشید، ولی ما این فرآیندها را اصلاح کرده‌ایم و انتظار داریم تمام دستگاه های اجرایی نیز برای کاهش بروکراسی اداری تلاش کنند.

در این جلسه موضوعاتی نظیر توسعه دولت الکترونیک، آموزش حقوق شهروندی برای اقشار مختلف مردم، شفافیت و تحول اداری برای جلوگیری از رانت و فساد در دستگاه های دولتی و اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد بحث قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار