یک مقام وزارت خارجه آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران در سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - یک مقام در وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در سال جدید میلادی تحریم‌های بیشتری از سوی این کشور علیه ایران اعمال خواهد شد و "فشار حداکثری" بیشتر می‌شود.

کد مطلب: ۹۹۱۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
یک مقام وزارت خارجه آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران در سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابد

به گزارش ایسنا، شبکه سی.ان.بی.سی به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که نام او را فاش نکرده، اعلام کرد: تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه خواهد بود و پیش‌بینی ما این است که ایران دچار انزوای دیپلماتیک بیشتری شود.

یک مقام ارشد دیگر در این وزارت‌خانه اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا تقریبا ۱۰۰۰ فرد و نهاد را با ارتباط‌اتی به «اقدامات بدخواهانه ایران» تحریم کرده است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: کاری که ما اکنون انجام می‌دهیم، جلوگیری از دسترسی حکومت[ایران] به منابع مالی مورد نیازش برای اجرای سیاست خارجی توسعه‌طلبانه آن است و با این سیاست، ایران امروز پول کمتری از آن‌چه سه سال پیش در زمان روی کار آمدن ما داشت، در اختیار دارد.

اظهارات این مقامات وزارت‌ امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا که همواره ادعای حمایت از مردم ایران را دارد، از زمان روی کار آمدن ترامپ تحریم‌های زیادی را بر ایران اعمال کرده است که با توجه به تاثیر این تحریم‌ها در جلوگیری از اجرای روند عادی امور بشردوستانه همچون تامین دارو در ایران، همان طور که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این گفته بود، «تروریسم اقتصادی» به حساب می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار