قصه پر غصه توزیع گاز در خاش

تهران (پانا) - در فصل سرد سال توزیع گاز در خاش سیستان و بلوچستان به قصه‌ای پر غصه برای مردم این منطقه تبدیل شده است. مدت زیادی است که خودروهای گاز درب منازل مردم نمی‌آیند و گاز در محلات این شهر توزیع نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۹۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
قصه پر غصه توزیع گاز در خاش

به‌گزارش ایسنا، گر چه به نسبت دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان توزیع گاز در شهرستان خاش روال و روندی مطلوب‌تر را طی می‌کند، اما برای حفظ کرامت مردم بهتر این است که گاز درب منازل توزیع شود.

حمزه خاشی گفت: روزانه گاز در برخی نقاط از پیش تعیین شده و شرکت‌های تامین و توزیع شهر خاش با وضعیت دشواری توزیع می‌شود که به‌نوعی با حرمت‌شکنی مردم همراه است.

او اظهار کرد: گاز با نظارت ماموران اداره بازرگانی در جایگاه‌ها توزیع می‌شود، اما سودجویان در این موضوع بیشتر نفع می‌برند و خودروهای حامل گاز که به‌نوعی با جایگاه‌داران وابستگی دارند با سهولت بالا گاز سهمیه مردم را به مقصدهایی حمل می‌کنند که مشخص نیست، کجاست؟

احمد میربلوچ هم بیان کرد: اگر ناظری در جایگاه‌های تامین و توزیع گاز خاش حضور پیدا نکند، مردم عادی دیگر به گاز دسترسی نخواهند داشت.

او اظهار کرد: در برخی مناطق شهر خاش گاز توزیع می‌شود اما مردم از چند ساعت قبل صف‌های طولانی تشکیل می‌دهند تا نوبت آنها برسد و بتوانند سیلندر گاز خود را عوض کنند که در این موضوع حرمت زنان و مردان و افراد پیر و سالخورده نیز شکسته می‌شود.

رضا ریگی هم گفت: وقتی گاز درب منازل و در محلات با نظارت و همراهی ماموران اداره صنعت و معدن و تجارت و شرکت نفت و ارگان‌های ناظر دیگر توزیع شود، دردسرهای مردم خاش نیز کمتر خواهد شد.

او افزود: تعیین چند نقطه از شهر خاش برای توزیع گاز اقدامی ارزشمند بوده و اگر ناظران در آنجا حاضر باشند، قطعا شاهد توزیع عادلانه و مناسب‌تری خواهیم بود.

مهدی اسماعیلی، رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت خاش در جلسه ساماندهی توزیع گاز در خاش چندی پیش نیز گفت: همکاران ما برای نظارت بر کار توزیع گاز وظیفه‌ای و مسئولیتی ندارند، اما برای رفاه حال مردم نفراتی را برای نظارت بر عملکرد جایگاه‌ها و عوامل توزیع گاز تعیین کرده‌ایم که ساعت‌هایی را در محل‌های مورد نظر حضور دارند.

او اظهار کرد: ماهانه حدود 1600 تن گاز به مقصد خاش حمل و بارگیری می‌شود که این سهمیه برای رفع نیازهای مردم این شهرستان کافی است، اما باید در مبحث توزیع عادلانه گاز به همکاری دیگر اقشار جامعه و ارگان‌ها نیاز داریم.

فرماندار خاش نیز با اشاره به اینکه در حوزه تامین گاز هیچ کمبودی در خاش وجود ندارد گفت: تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران بویژه مدیران شرکت‌های تامین و توزیع گازمایع و عاملان فروش موظف به پاسخگویی به مطالبه‌ها و حل مشکلات مردم در این زمینه هستند.

صاحب‌گل صالحی چند روز قبل در حاشیه بازدید میدانی از شرکت‌های تامین و توزیع گازمایع خاش بیان کرد: با توجه به وجود ذخیره کافی گاز در این شهرستان از شرکت‌ها و عاملان توزیع گازمایع انتظار است در روند توزیع تسهیل و تسریع کنند.

او تاکید کرد: حفظ کرامت مردم بالاترین وظیفه است و باید تلاش شود، خدمت‌رسانی به مردم به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مسوولان و شرکت‌های تامین و توزیع گازمایع قرار گیرد.

فرماندار خاش ادامه داد: اجرای طرح اشتراکی و توزیع گاز در درب منازل مردم از مطالبه‌های به حق است که همه ما موظفیم برای تحقق آن تلاش کنیم.

او اظهار کرد: حمل سیلندرهای گاز بر دوش مردم شایسته و زیبنده جامعه اسلامی نیست، لذا توصیه می‌کنیم گازرسانی به درب منازل مردم با حفظ کرامت انسانی مورد توجه قرار گیرد.

صالحی با تاکید بر رسیدگی به تخلفات حوزه تامین و توزیع گاز افزود: توزیع گازمایع در محل‌های مشخص شده با نظارت اداره صمت، شرکت نفت و سایر دستگاه‌های دست اندرکار باید بخوبی انجام شود.

او بر اهمیت و ضرورت مقابله با سودجویان و به‌وجود آورندگان بازار سیاه گاز در سطح این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار خاش گفت: وقتی گازمایع در بازار سیاه با قیمت بالا یافت می‌شود و مردم عادی به آن دسترسی ندارند باید یقین بدانیم که در کار نظارتی خلل وجود دارد و باید این ضعف هر چه سریع‌تر رفع شود.

صالحی اظهار کرد: همه ما باید با دلسوزی و مسئولانه و با نگاه تکریم جایگاه انسانی روند خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل کنیم تا شاخص‌های رضایتمندی مردم بالاتر برود و شهروندان از عملکرد مسئولان راضی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار