مهدی نجارپیشه: جشنواره‌های منطقه‌ای باید باعث رشد هنرجویان سینما در استان‌ها شوند

تهران (پانا) - مهدی نجارپیشه معتقد است جشنواره‌های منطقه‌ای مثل جشنواره سینمای جوان «آسوریک» باعث رشد هنرجویان سینما در استان‌ها می‌شوند.

کد مطلب: ۹۹۱۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مهدی نجارپیشه: جشنواره‌های منطقه‌ای باید باعث رشد هنرجویان سینما در استان‌ها شوند

مهدی نجارپیشه که از سال ۱۳۶۴ مدرس انجمن سینمای جوانان ایران است درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای گفت: قطعاً انسان هر کاری را که شروع می کند انتظار دارد پایانی داشته باشد و یک جایی دیده شود. در دنیای سینما نیز ما با جشنواره‌ها تعریف می شویم. در جشنواره‌های منطقه‌ای، فیلم‌ساز پله پله جلو می‌رود. به این معنی که در طول سال فیلم‌سازان فعالیت دارند و بعد در یک جشنواره استانی فیلم‌هایشان را ارائه می دهند، در ادامه جشنواره ملی و به همین ترتیب رو به بالا. این خیلی خوب است و این ظرفیت را ایجاد می‌کند و امکان رشد به وجود می‌آورد.

وی افزود: حضور جشنواره در مناطق مختلف کشور باعث رشد هنرجویان در کل کشور می شود. شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، در استان سیستان و بلوچستان درحال برگزاری است. حالا باید بچه‌های این استان به بهترین وجه از این جشنواره استفاده کنند. فیلم ببینند، از کلاس ها بهره ببرند، با فیلم‌سازان و عکاسان دیگر شهرها ارتباط برقرار کرده و در مجموع خودشان را ارتقا بدهند. اساساً به نظر من جشنواره آسوریک و دیگر جشنواره‌های منطقه‌ای باید باعث رشد هنرجویان سینما در استان‌ها شوند.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» تا ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان برپا‌ خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار