گزارشی از شب پرالتهاب بیمارستان کودکان قم

تهران (پانا) - استمشمام بوی نامطبوع در بیمارستان بخش کودک قم شب پرالتهابی را برای بیماران و کادر درمانی بیمارستان ایجاد کرد که خوشبختانه با اعلام رسمی مدیر این بیمارستان اتفاق خاصی نبود و مشکل خاصی بوجود نیامد.

کد مطلب: ۹۹۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گزارشی از شب پرالتهاب بیمارستان کودکان قم

به‌گزارش ایسنا، حوالی ساعت 23 دو شب پیش با تماس یکی از شهروندان با ایسنا درخصوص استنشاق بویی نامطبوع و نامشخص در بیمارستان تخصصی حضرت معصومه که بیمارستان مخصوص کودکان است به‌سمت بیمارستان حرکت کردیم تا منشا این بو را در محل و از طریق مشاهدات میدانی مشخص دریابیم.

پس از رسیدن به محل بیمارستان فضای بیمارستان کمی ملتهب بود که با تلاش خاص فعالان حراست و تیم‌های پشتیبانی بیمارستان آرامش به مردم و مراجعان بیمارستان بازگشته بود ولی هنوز سوالات زیادی درخصوص منشا این بود در میان کارمندان و کادر درمانی در جریان بود.

پس از سوالاتی که از کادر پرستاری و خدماتی بیمارستان مطرح شود، یکی از نیروهای خدماتی این بیمارستان بیان کرد: یک ساعت پیش بویی نامطبوع ظاهرا از طبقه اول بیمارستان متصاعد شد که آثار آن در طبقات مشهود بود ولی هنوز کسی از منشا این بود چیزی نمی‌داند.

برخی از پرستاران بیمارستان نیز در حال و هوای این اتفاق بودند و به‌دلیل اینکه چندان اطلاعی از اصل ماجرا نداشتند سخنان متناقض در بین آنها می‌چرخید ولی مشخص بود که به توصیه مدیران بیمارستان از اظهارنظر در این‌خصوص تا حصول نتیجه منع شده بودند و در این مدت نیز سعی می‌کردند که آرامش را به خانواده بیماران منتقل کنند.

تاسیسات تهویه بیمارستان به‌خوبی کار می‌کرد و مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیری از مسمومیت توسط کارکنان بیمارستان در حال انجام شود.

با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که مدیران بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان امنیتی و حراستی برای پیگیری امر در محل بیمارستان تشکیل جلسه داده بودند و این جلسه تا پاسی از شب طول کشید.

پس از دو ساعت پیگیری احوالات در بیمارستان ماموریت بررسی میدانی به پایان رسید و با پیگیری تلفنی از مسئولان روابط عمومی با نتیجه خاصی همراه نبود که البته پس از گفت‌وگوی امروز با مسئولان روابط عمومی مشخص شد که آنها هم نمی‌خواستند بدون اطلاعات دقیق بر گمانه افکنی‌ها بیافزایند.

پس از گمانه‌زنی چند کانال و پایگاه خبری بدون در نظر گرفته مسایل مرتبط به امنیت سلامت، تیتر « هیچ مورد مسمومیت در بیمارستان حضرت معصومه(س) قم رخ نداده» از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در فضای‌مجازی رخ نمایی کرد.

براساس این گزارش اسحاق حسینی در خصوص وجود بویی در بیمارستان حضرت معصومه(س) گفت: شب گذشته استشمام بویی در یکی از بخش‌های بیمارستان به‌وجود آمد که بلافاصله تخلیه بیماران به محل امن و با مشایعت کادر درمانی انجام شد.

او بیان کرد: عوامل نیروی انتظامی، حراست دانشگاه، اداره گاز، آتش نشانی، مسئولان بیمارستان و دانشگاه و.... در محل حاضر و اقدام به بررسی‌های لازم کردند و هیچ مشکلی از تجهیزات و تاسیسات بیمارستان مشخص نشد.

اسحاق حسینی گفت: همچنین هیچ‌گونه مسمومیتی در بیمارستان رخ نداد و بعد از اتمام بو، بخش به حالت عادی بازگشت و اقدام به خدمات‌رسانی کرد.

در این‌باره چند موضوع قابل‌توجه است نخست اینکه این حادثه هرچه بود باید بررسی دقیق شود و اعلام شود که دقیقا منشا این بو چه بود تا نگرانی‌ها رفع شود.

دوم آنکه این مساله زنگ خطر و هشداری بسیار جدی در زمینه اهمیت و ضرورت توسعه پدافند غیرعامل به‌خصوص در مراکز حساسی چون مراکز درمانی بود تا دیگر هیچ حادثه‌ای در این‌خصوص رخ ندهد.

سوم آنکه کانال‌های فضای‌مجازی که امروز در عرصه وب فعال هستند و سعی می‌کنند به‌هر طریقی صحنه گردان گردش اخبار باشند به‌دلیل عدم بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای و عدم رعایت ملاحظات امنیتی نباید این‌گونه مسایل را بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی مطرح کنند زیرا هرگونه اطلاع‌رسانی نادرست و عجولانه به‌خصوص در عرصه سلامت و مراکز درمانی و حساس می‌تواند عواقب بسیار جدی به‌همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار