۴۰ شعبه جدید اخذ رای در لرستان دایر می شود

خرم آباد (پانا) – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ۴۰ تا ۵۰ شعبه جدید اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان دایر می شود.

کد مطلب: ۹۹۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ شعبه جدید اخذ رای در لرستان دایر می شود

محمود ثمینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، تعداد شعبه های پیش بینی شده برای انتخابات دوم اسفندماه را یکهزار و ۴۹۵ برشمرد و ادامه داد: با توجه به ازدحام برخی شعبه ها در دوره های گذشته، افزایش تعداد شعب با پیگیری از طریق وزارت کشور محقق شد.

وی در خصوص هیات های اجرایی گفت: این هیات ها شامل هشت نفر از معتمدین هستند که با معرفی فرماندار و از طریق انتخابات برگزیده می شوند که مجموع هیات اجرایی با احتساب فرماندار، دادستان و رییس ثبت احوال شهرستان ۱۱ نفر است .

وی همچنین با تاکید بر اجرای درست ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: طبق این قانون تمام دستگاه‌های دولتی مکلفند همه امکانات خود از جمله نیروی انسانی و امکانات اداری را در اختیار فرمانداران به عنوان روسای هیات های اجرایی قرار دهند.

دکتر ثمینی تاکید کرد: امانتداری، تعهد و بی طرفی مجریان یک اصل ضروری در انتخابات است که باید جانبداری خود را کنارگذاشته و در دفاع یا تقابل با کاندیدای خاصی اظهارنظر نکنیم.

رییس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: کاندیداها و طرفداران آنها نیز باید تبلیغات را در مهلت قانونی و هشت روز قبل از برگزاری انتخابات انجام دهند.

ثمینی تصریح کرد: برخی افراد در فضای مجازی و حقیقی تبلیغات رسمی انجام می دهند که این موارد از طرف هیات های اجرایی، نظارت و شورای تامین رصد می شود و به عنوان تخلف در پرونده آنان ثبت شده و در رد صلاحیت های آنها اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: فرمانداران باید در صورت مشاهده این موارد، مراتب را تذکر دهند تا صلاحیت کاندیداها دچار مشکل نشوند.

در این دوره از انتخابات ۴۰۸ داوطلب در هفت حوزه انتخابیه لرستان ثبت نام کردند که ۱۴ نفر آنها قبل از اعلام نظر هیات های اجرایی و اعلام صلاحیت ها استعفا دادند.

تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی ۳۶۸ نفر و تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده ۲۶ نفر است و پس از اعلام نظر هیات‌های اجرایی ۶ نفر دیگرنیز انصراف دادند.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار