مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد: افزایش 48 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

زاهدان(پانا) - تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه48 درصد رشد داشته است. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفته است.

کد مطلب: ۹۹۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد: افزایش 48 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

بهروز آقایی اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از 2 میلیون و 251 هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد، در حالی که در 9 ماه سال 97 میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر یک میلیون و 520 هزار تن بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد چشمگیر صادارت کالای غیر نفتی از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار افزود: واردات کالای غیر نفتی نیز در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 23 درصدی روبه رو بوده است.

آقایی بیان کرد: همچنین میزان رشد کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی تا پایان آذر ماه امسال در بندر چابهار به ترتیب 63 و 100 درصد گزارش شده است.

او با اشاره به عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اعطای بسته های تشویقی برای صاحبان بار و کالا در بندر چابهار شاهد روند رو به رشد عملکرد این بندر هستیم که با برنامه ریزی های انجام شده این سیر صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر موقعیت استراتژیک بندر چابهار و جایگاه ویژه آن در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه تصریح کرد: افزایش خطوط لاینر و اعطای تخفیف های بین المللی از دیگر دلایل افزایش چمشگیر صادرات و واردات کالا از این بندر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار