تولید سالیانه 6 میلیون قطعه ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - استان آذربایجان شرقی با تولید 6 میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی، رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است. مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی این موضوع را اعلام کرده‌است.

کد مطلب: ۹۹۰۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید سالیانه 6 میلیون قطعه ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی

قاسم جعفروند در جلسه هم اندیشی افزایش تولید ماهیان زینتی، ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: هدف ما از برگزاری این جلسه حمایت از تولید و صادرات ماهیان زینتی از استان است.

او ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم پاره ای از مشکلات تولیدکنندگان ماهیان زینتی را برطرف نمائیم.

جعفروند با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ماهیان زینتی در استان دارای دانش فنی هستند، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با تولید 6 میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی، رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است، استان اصفهان با تولید 67 میلیون قطعه دارای رتبه اول کشور است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه کلانشهر تبریز قطب تولید ماهیان زینتی است، ادامه داد: از جمله مشکلات عمده تولیدکنندگان ماهیان زینتی در استان عدم وجود کارشناس فنی تولید و کارشناس فنی بهداشتی جهت صدور پروانه نظام مهندسی در برخی از واحدهای تولیدی است.

او با خاطرنشان کردن این موضوع که ماهیان زینتی تولید شده در استان از طریق استان اصفهان و خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر می شود، تصریح نمود: با توجه به این شرایط، تولیدکنندگان استانی نمی توانند از مزایای بازار فروش ماهیان زینتی به نحو مطلوب بهره مند شوند.

جعفروند عدم آشنائی تولیدکنندگان با بیماری های ماهیان زینتی، عدم وجود اطلاعات کافی سازمان نظام مهندسی و اداره کل دامپزشکی استان و ضعف اطلاع رسانی مطلوب و سریع بین سازمان و تولیدکنندگان را از سایر مشکلات مطرح در این زمینه عنوان کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان، همچنین گفت: با ایجاد کانال شبکه مجازی و ارتباط بیشتر با تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی می توانند مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی مطرح نمایند.

او بیان کرد: بدون وجود تشکلهای لازم در تولید و پرورش ماهیان زینتی نمی‌توان مشکلات موجود در زمینه تامین نهاده‌ها، فروش و صادرات را بدرستی انعکاس و حل و فصل کرد.

جعفروند ادامه داد: بخش دوم مشکلات مربوط به صادرات می باشد، مقرر شده تا دستورالعمل صادرات ماهیان زینتی ابلاغی وزارت جهادکشاورزی در شبکه مجازی ایجاد شده اطلاع رسانی گردد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در داخل شهرها برای تولید تا سقف 100 هزار قطعه مجوز لازم صادر می شود به شرطی که کاربری لازم وجود داشته باشد و در صورت وجود اعتبار تسهیلات بانکی نیز پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار