سوادآموزان تا پایان دی‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند

ساری (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که نوسوادآموزان تا پایان دی ماه فرصت دارند که به نزدیکترین محل آموزشی برای برخورداری از آموزش رایگان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد مطلب: ۹۹۰۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزان تا پایان دی‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند

داود تقی‌نیا به پانا گفت: «سازمان نهضت سوادآموزی کشور امسال به مازندران 7 هزار و 373 نفر برای سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال سهمیه داده است که 3 هزار و 694 نفر آن مربوط به دوره سوادآموزی است.»

به گفته او تا به امروز در 32 شهرستان و منطقه مازندران، 2 هزار و 364 نفر معادل 64 درصد نوسوادآموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

تقی‌نیا تأکید کرد که نوسوادآموزان تا پایان دی ماه فرصت دارند که به نزدیکترین محل آموزشی برای برخورداری از آموزش رایگان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نوسوادآموز به کسی گفته می‌شود که فاقد مدرک تحصیلی سوم ابتدایی است و بعد از 450 ساعت آموزش، مدرک ابتدایی دریافت خواهد کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران سهم مازندران در دوره انتقال را یک هزار و 493 نفر اعلام کرد که تا کنون یک هزار و 495 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

دوره انتقال مختص افرادی است که دارای مدرک سوم ابتدایی هستند یا مردودی پنجم ابتدایی محسوب می‌شوند که بعد از 600 ساعت آموزش مدرک معادل ششم ابتدایی دریافت می‌کنند.

تقی‌نیا با اشاره به سهمیه 2 هزار و 186 نفری مازندران در دوره تحکیم، از پوشش یک هزار و 810 نفری معادل 83 درصد خبر داد.

دوره تحکیم مختص کسانی است که تا سوم ابتدایی سواد دارند و به هر دلیلی نمی‌خواهند ادامه تحصیل دهند و در عین حال می‌خواهند یادگرفته‌هایشان را حفظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار