جشنواره‌ملی گردشگری فرهنگ وهنرساحل‌نشینان کشور در چابهار برگزار می‌شود

زاهدان(پانا) - معاون گردشگری میراث‌فرهنگی سیستان و‌بلوچستان از برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری فرهنگ و‌هنر ساحل نشینان دی‌ماه جاری در دانشگاه‌دریانوردی و‌علوم‌دریایی در چابهار خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۰۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌ملی گردشگری فرهنگ وهنرساحل‌نشینان کشور در چابهار برگزار می‌شود

مجتبی میرحسینی اظهار کرد: اولین جشنواره ملی گردشگری فرهنگ و هنر ساحل نشینان دیماه جاری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار می شود.

او ادامه داد: در این جشنواره ۷ استان ساحل نشین از جمله گیلان، مازندران، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، گلستان، و سیستان و بلوچستان و استان‌های غیرساحلی همجوار از جمله یزد، کرمان و خراسان جنوبی،خراسان رضوی و خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی استان تصریح کرد: جشنواره ساحل نشینان طی ۴ روز با اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی‌های متنوع اقوام، برپایی سیاه چادر عشایری،نمایشگاه سوغات وصنایع دستی برگزار می شود.

او افزود: این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ثبت شده و قرار است هر سال در یکی از استانهای ساحلی کشور برگزار شود.

میرحسینی ابراز کرد: این جشنواره می‌تواند به معرفی بیشتر ظرفیت‌های ناشناخته استان خصوصا چابهار و کنارک و سواحل‌مکران کمک کند و اهمیت و نقش آن را نسبت به سواحل دیگر کشور نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار