55 درصد صادرات صنعت شیرینی و شکلات کشور از آذربایجان شرقی است

تبریز (پانا) - ۵۵ درصد صادرات و گردش نقدینگی صنعت شیرینی و شکلات کشور مربوط به تولیدکنندگان استان است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی این خبر را اعلام کرده‌است.

کد مطلب: ۹۹۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
55 درصد صادرات  صنعت شیرینی و شکلات کشور از آذربایجان شرقی است

حبیب امین زاده در جلسه بررسی چالش‌های صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان در صنعت ارز آور شیرینی و شکلات بویژه در زمینه اشتغالزایی و صادرات گفت: حدود ۵۵ درصد صادرات و گردش نقدینگی صنعت شیرینی و شکلات کشور مربوط به تولیدکنندگان استان آذربایجان شرقی است.

او تدوین استراتژی در شرایط جنگ اقتصادی را از جمله راهکارهای مقابله با بحران های احتمالی برشمرد و افزود: از طریق تعامل و هم افزایی سازمانهای مربوطه و با هماهنگی و تسریع در انجام اقدامات اجرایی و قانونی در شناسایی عوامل آسیب رسان به صنایع استان، بویژه صنعت شیرینی و شکلات می توان پشتیبان و حامی سربازان و فرماندهان این جنگ اقتصادی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سهم صادراتی این صنعت ازگمرکات کشور و استان ، بر ضرورت وحدت رویه و اتخاذ تصمیمات ساختاری به منظور حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدکنندگان استانی تاکید و بیان کرد: مجموعه سازمان صمت استان با تدوین برنامه هایی از طریق روابط عمومی سازمان و با هماهنگی صدا و سیمای مرکزاستان، آموزش و پروش استان و انجمن صنایع غذایی، شیرینی و شکلات در جهت تشریح فرایندهای تولید و کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی اقدام خواهدکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار