مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان خبرداد:

پوشش مرقد منور ثامن الحجج با سوزن دوزی بلوچستان در نوروز ۹۹

زاهدان(پانا) - مرقد منور امام هشتم با سوزن دوزی بلوچستان توسط مقام معظم رهبری در نوروز 99 پوشیده می شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان این خبر را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۹۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پوشش مرقد منور ثامن الحجج با سوزن دوزی بلوچستان در نوروز ۹۹

علیرضا جلالزایی اظهار کرد: طی سلسله جلساتی که با معاون فرهنگی و رئیس مرکز آفرینش های فرهنگی هنری آستان قدس رضوی انجام دادیم مقرر شد تا یک اثر فاخر از سوزن دوزی بلوچستان برای پوشش دور قبر حضرت امام رضا(ع) تهیه شود.
او ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی نیز در سفر به سیستان وبلوچستان پس از مشاهده نمونه کارها این اقدام را تائید کرده و از هفته آینده عملیات اجرایی برای تهیه این اثر فاخر آغاز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان گفت: در نظر داریم تا برای اجرای این حرکت بزرگ معنوی که در سیستان وبلوچستان رخ می دهد جمعی از سوزن دوزان برجسته و ماهر استان را گردآوری کرده و در محیطی معنوی و فرهنگی کار را آغاز کنیم.
او افزود: طبق هماهنگی های انجام شده پیش بینی می شود این کار تا پایان سال جاری به اتمام برسد و مقرر شده است تا این اثر فاخر که دست دوز هنرمندان بومی سیستان وبلوچستان است در اولین غبارروبی مضجع شریف امام هشتم که احتمالاً در نوروز 99 باشد توسط مقام معظم رهبری بر روی قبر منور علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس نصب و جانمایی شود.
جلالزایی تاکید کرد: این اثر ارزشمند پس از مدت زمانی که بر روی قبر منور قرار گرفت این قابلیت را دارد تا تقطیع شده و به منظور هدیه معنوی ارزشمند از سوی آستان قدس رضوی به مهمانان ویژه اهدا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار