در گفت و گو با پانا؛

اسقف چیفتچیان: زیبا زندگی کردن به صورت مسالمت آمیز در کنار هم، بزرگترین پیروزی ما است

تبریز(پانا) - اسقف کل ارامنه خلیفه گری آذربایجان گفت: در کشورهای اسلامی مسلمانان و مسیحیان کنار هم زندگی می کنند و خودم نیز تجربه آن را داشتم،در این جوامع همزیستی مسالمت آمیز غالبا به صورت نوشتاری جریان داشته است ولی در کشور ایران ، متفاوت تر از سایر کشورهای اسلامی است در ایران، زیبا زندگی کردن به صورت مسالمت آمیز در کنار هم، بزرگترین پیروزی ما است.

کد مطلب: ۹۹۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اسقف چیفتچیان: زیبا زندگی کردن به صورت مسالمت آمیز در کنار هم، بزرگترین پیروزی ما است

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان در گفت و گو با پانا بیان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مسایل اتحاد ادیان مختلف در آن تنها بر روی کاغذ نوشته نشده و یا فقط در اجلاس های خیلی بزرگ در مورد ان صحبت نمی شود بلکه ادیان مختلف در این کشور سال ها است که به صورت مسالمت آمیز و احترام متقابل و بدون کوچکترین تنش و مشکل در کنار هم زندگی می کنند.

وی با بیان این که اگر اتحاد ادیان به صورت عملی اجرایی نشود مشکلاتی پیش می آید ولی در ایران ما شاهد این اتحاد هستیم، گفت: اتحاد ادیان مسئله کاملا اصولی و پایبند شده در کشور ما است چون همه این ادیان، توحید، یگانه پرستی، محبت، عشق ورزی، دوری از گناه و تمام اخلاقیات را محور قرار داده اند و به دلیل همین اتحاد است که همچنان در کنار هم هستیم.

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان بیان کرد: چهل سال پیش که انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید ایشان در همان روزهای نخستین که کشور در حال تحول بود، ایشان تاکید کردند حقوق اقلیت های دینی و مسیحیان باید در کشور رعایت و اجرا شود. در تمام این چهل سال نیز شاهد اتحاد، همکاری و احترام متقابل هستیم که از طرف مقامات بزرگ کشوری نسبت به ما ادا می شود.

چیفچیان گفت: "مهم این است که در کنار هم باشیم و با هم صحبت کنیم و با هم در ارتباط باشیم نه این که فقط از هم تعریف کنیم. هرچه گفتمان بین ادیان بیشتر باشد نتیجه خوبی را خواهیم گرفت".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار