همایش چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سواد آموزی در منطقه 17

تهران (پانا) - سعید شهریاری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درهمایش چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سواد آموزی نجات یک انسان از بی سوادی را نجات نجات یکجامعه را نجات عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۹۰۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سواد آموزی در منطقه 17

شهریاری، معاون سوادآموزی شهرتهران ضمن تبریک چهلمین سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی گفت: تلاش های زیادی در حوزه سواد آموزی در استان تهران انجام گرفته و امید است با کار جهادی میزان بی سوادی در سطح استان به صفر برسد .نهضت سواد آموزی نقش مهمی در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه مخاطب خود دارد لذا باید تمام تلاش خود را شناسایی و با سواد کردن بی سوادان انجام دهیم. در حوزه دینی بیشتر از این که به فرد پرداخته شود باید به اجتماع و جمع پرداخته شود احادیث زیادی روایت شده که همه ی ما در برابر هم و در برابر افراد جامعه مسئول هستیم.

وی افزود: در حوزه دینی بیشتر از این که به فرد پرداخته شود باید به اجتماع و جمع پرداخته شود احادیث زیادی روایت شده که همه ی ما در برابر هم و در برابر افراد جامعه مسئول هستیم. در برابرخودمان، اجتماع مسئولیت داریم به عنوان مسئول مطالبه می کنیم که رشد و نقش آفرینی در اجتماع باید پررنگ باشد نقش تک تک افراد و نوع رفتار ما در سرنوشت جامعه تاثیر دارد.

شهریاری گفت: جامعه باید نسبت به سواد آموزی حساس شود و همه ما در برابر سواد آموزی احساس مسئولیت کنیم و به بیسوادی عنوان یک آسیب اجتماعی نگاه کنیم.

وی افزود: مبارزه با بی سوادی تنها وظیفه دولت نیست همه باید تلاش کنیم عموم جامعه از نعمت سواد بهرمند شوند اگر سطح جامعه از نظر سواد و مهارت بالا باشد آن جامعه موفق می شود اگر دنبال عزت و کرامت خانواده هستیم باید سطح سواد بالا جامعه بالا ببریم .

کشور ایران نسبت به کشور دیگر در حوزه سواد آموزی پیشرو بوده است که به دستور امام خمینی (ره) نهضت سواد آموزی شکل گرفت و باعث شد افراد در یادگیری سواد پیشرو باشند .

اگر یک انسان را از بی سوادی نجات دهید انگار جامعه را نجات داده اید اگر جامعه بی سواد باشد از تکنولوژی روز عقب می ماند اگر بی سوادی را ریشه کن نکنیم آسیب پذیری جامعه بیشتر خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار