سفر هیئت تجاری ترکیه به زنجان:

توسعه‌ روابط با ایران از اهم برنامه‌های دولت ترکیه است

زنجان (پانا) - هیئت تجاری وان ترکیه با حضور نیهاد تانری کولو مدیر کل کارآفرینان ترکیه با هیئت تجار ایرانی، در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وان ترکیه و مرکز کارآفرینی زنجان در محل سالن جلسات انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۹۹۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه‌ روابط با ایران از اهم برنامه‌های دولت ترکیه است

تانری مدیرکل کارآفرینان کل ترکیه در این جلسه گفت:«روابط بین انسانها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. خصوصا توسعه روابط بین کشورهای همسایه از جمله کشور دوست و مسلمان ایران از اهم برنامه‌های دولت ترکیه است. با توجه به تحریم‌های تحمیل شده بر علیه ایران دولت ترکیه نهایت تلاش خود را برای ارائه راهکار در جهت حل مشکلات به کار خواهد گرفت.»

تانری عنوان کرد: « ما به همراه هیئت بانوان کارآفرین به ایران آمده‌ایم تا نگاه دنیا به ایران عوض شود وهمگان با جایگاه ویژه زنان در ایران آشنا شوند و همچنین بانوان کارآفرین ترک با بانوان کاآفرین ایرانی ارتباط برقرار کنند.»

تانری اظهار امیدواری کرد با بازگشایی گمرک وان، روابط خوبی در بخش صنایع، تجارت و توریسم با ایران برقرار شود و گفت: « در دنیایی که با جنگ تجاری روبرو هستیم و رقابت شدیدی در بین کشورها برای رسیدن به سود وجود دارد روابط صادقانه و باور متقابل می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد. مسلمانان باید همواره برای رسیدن به سود بیشتر تلاش نمایند. انسان همواره فانی است که یک روز زندگی او به پایان می‌رسد. ولی نام انسانهای نیک همواره جاودان خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: « من به همراه هیئت تجاری به ایران آمده‌ام و هر گونه تفاهمی که سود آن به این افراد و مجموعه‌های آنها برسد باعث رضایت و خوشحالی ما خواهد بود. در واقع سود تجارت بین دو انسان همانند جابجایی پول از یک جیب به جیب دیگر است. ما برای گرفتن امتیاز از ایران به اینجا نیامده‌ایم، بلکه آمده‌ایم تا امتیازاتی به ایران بدهیم.»

در ادامه‌ جلسه نمایندگان ایران و ترکیه در خصوص ظرفیت‌های صنعتی، تجاری، توریستی، بازرگانی و توریسم سلامت گفتگو کردند و تفاهم نامه همکاری بین دو منطقه را امضا نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار