اجرای هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد

یزد(پانا)- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از اجرای هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۰۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد

سید مهدی حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد در حال برگزاری است که بیش از ۴۰۰ دانش آموز پایه هشتم در این طرح حضور دارند.

حسینی افزود: در این طرح دانش آموزان با مباحث امدادیی از قبیل؛ شکستگی و آتل بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پناهگیری و تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم گروهی آشنا می‌شوند و سپس در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

او طرح دادرس را ترویج دگرامدادی خواند و بیان کرد: اجرای این طرح عامل کاهش خطرپذیری در مدارس است، زیرا دانش‌آموزان بیشتر اوقات خود را در مدارس هستند و برای مواجهه با خطر باید همیشه آماده باشند.

حسینی با اعلام اینکه طرح ملی دادرس در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس اجرا شده و به دانش آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود، بیان کرد: در هشتمین دوره طرح ملی دادرس ۱۹ آموزشگاه (۹ مدرسه پسرانه و ۱۰ مدرسه دخترانه) که ۲۲۰ دانش آموز دختر و ۱۸۰ دانش آموز پسر در این دوره مشارکت دارند.

دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و ارائه آموزش و مهارت‌های لازم به ویژه در هنگام حوادث و سوانح غیرمترقبه نقش مهمی در امنیت و سلامت آن‌ها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار