96 درصد جمعیت کاشان باسواد هستند

کاشان (پانا) - رییس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در شهرستان کاشان 231 هزار و 741 نفر در گروه سنی بین 10تا 49 سال کاشان هستند که جامعه هدف سواد آموزی است و از این تعداد هشت هزار و 267 نفر بی سواد هستند که حدود سه درصد را شامل می شود.

کد مطلب: ۹۹۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
96 درصد جمعیت کاشان باسواد هستند

جواد متقی نژاد اظهار کرد: 192 نفر در دوره های سواد آموزی شرکت کرده اند که 120 نفر آنها اتباع هستند و از این تعداد 60 نفر تحت پوشش خدمات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هستند و 20 نفر در مرحله سواد آموزی و 60 نفر در مرحله انتقال تحصیل می کنند.
وی افزود: همچنین 60 نفر دیگر در کلاسهای نهضت سواد آموزی شرکت کرده اند که 40 نفر در مرحله سواد آموزی و 20 نفر نیز در مرحله انتقال تحصیل می کنند.
وی تصریح کرد: همچنین 72 نفر از شهروندان ایرانی در کلاسهای سواد آموزی شرکت می کنند که 10 نفر در مرحله سواد آموزی، 30 نفر در مرحله انتقال و 32 نفر نیز در مرحله تحکیم شاغل به تحصیل هستند.
وی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه آثار فعالیت ها در ساختمان مرکزی مدیریت، برگزاری جلسه قطبی مناطق در شهر نیاسر، امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی و ندامتگاه کاشان از جمله برنامه های نهضت سواد آموزی کاشان بود.
وی تصریح کرد: تهیه بروشور معرفی فعالیت های اداره سواد آموزی، نصب بنر در معابر عمومی، برگزاری جلسات توجیهی و جلسه های ضمن خدمت برای آموزش دهندگان، تهیه کتاب سواد آموزی برای افراد بازمانده از تحصیل از دیگر برنامه های این اداره بوده است.
متقی نژاد گفت: با توجه به گستره جغرافیایی و مهاجر پذیر بودن شهرستان کاشان، جذب و آموزش سواد آموزان بسیار مشکل شده و همکاران ما با صبوری و فداکاری در تلاش هستند تا این در صد باقی مانده را به صفر برسانند و رسیدن به این هدف، نیازمند که مشارکت مردم و مسوولان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار