مدیرکل ممیزی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور:

۵۰میلیون هکتار از اراضی ملی سنددار می‌شوند

سمنان (پانا) - مدیرکل ممیزی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بابیان اینکه جشن پایان طرح کاداستر نیازمند به تأمین اعتبار است، گفت: ۵۰ میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی تا پایان سال ۹۸ سنددار می‌شوند.

کد مطلب: ۹۹۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
۵۰میلیون هکتار از اراضی ملی سنددار می‌شوند

اکرم توفیقی مدیرکل ممیزی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، گفت: طرح کاداستر تا پایان سال ۹۷ در حدود ۳۹ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی انجام‌شد که تا پایان سال جاری نیز به ۵۰ میلیون هکتار می‌رسد.

وی بابیان اینکه جشن پایان کاداستر به منابع اعتباری بستگی دارد، افزود: اگرچه از تعهدات جلوتر قرار داریم ولی متأسفانه تأمین منابع اعتباری طبق قانون اتفاق نمی‌افتد و در برخی استان‌ها نظیر سمنان نیز این طرح پیشرفت خوبی داشته است و در برخی دیگر هنوز فاصله زیادی تا تعهدات وجود دارد.

مدیرکل ممیزی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بابیان اینکه طرح کاداستر برای یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی کشور تهیه‌شده است، ابراز داشت: از این میزان برای بیش از هفت میلیون هکتار از اراضی جنگلی سند تک‌برگی به نام دولت صادرشده است.

توفیقی بابیان اینکه تهیه نقشه کاداستر اراضی جنگلی کشور به نیمه خود رسیده است، در ادامه تصریح کرد: برای سایر اراضی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین این اقدام سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود خواهد رسید.

وی پیشرفت فیزیکی طرح تفکیک انفال را ۱۵۰ درصد خواند و افزود: حدنگاری با همکاری ثبت‌اسناد کشور صورت می‌گیرد تا از زمین‌خواری پیشگیری شود که تهیه حدنگاری ۸۵ درصد کل اراضی ملی کشور بر عهده سازمان و مابقی در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار