دریادار طحانی : لزوم حفظ امنیت کلیدی ترین منطقه دریایی جهان

زاهدان(پانا) - معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در منطقه اقیانوس هند، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است.

کد مطلب: ۹۹۰۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دریادار طحانی : لزوم حفظ امنیت کلیدی ترین منطقه دریایی جهان

دریادار دوم غلامرضا طحانی در جلسه توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین که با حضور فرماندهان یگان‌های روسی و چینی شرکت‌کننده در این رزمایش برگزار شد، اظهار کرد: شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان بوده و نقش مهمی در تجارت بین‌الملل دارد.

او افزود: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در این منطقه، به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب المندب که به مثلث طلایی مشهور است، از یک سو ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی بوده و از سوی دیگر، همکاری و همگرایی نیرو‌های دریایی مختلف را می‌طلبد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمایش مرکب دریایی سه کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، بیان کرد: کشور‌های بسیاری در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند که از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شود، تردد دارند و به همین جهت حفظ امنیت دریایی در آن بسیار مهم و حیاتی است.

او در پایان تصریح کرد: ماهیت مشترک تهدیدات دریایی و تحولات سیاسی بین دولت‌ها برای انجام اقدامات هماهنگ، باعث شده که نیرو‌های دریایی سه کشور بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار