تجدید میثاق خانواده نهضت سوادآموزی با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی

تهران (پانا) - به مناسبت هفته سوادآموزی و سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، شاپور محمدزاده، رئیس سازمان به‌ همراه مدیران و کارکنان نهضت سوادآموزی با حضور در حرم مطهر حضرت امام با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، رهبری انقلاب و شهیدان سوادآموزی تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۹۹۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تجدید میثاق خانواده نهضت سوادآموزی با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی

این مراسم همزمان با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی‌ بر تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷دی ماه سال ۵۸ بود. شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این مراسم ضمن خوشامدگویی و تبریک این روز گفت: «امروز بار دیگر با آرمان‌های بلند امام فرزانه، رهبری و یاران شهید سوادآموزی تجدید پیمان می‌کنیم.»

او افزود: «تاسیس نهضت سوادآموزی حرکت بزرگی برای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور است. تعلیم و تربیت یکی از سخت‌ترین کارهاست و در بزرگسالان این کار سخت‌تر است.»

محمدزاده گفت: «همواره کارکنان نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهندگان با پایبندی به عهد با امام و رهبری برای این موفقیت تلاش می‌کنند لذا در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای خوبی را در نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.»

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: «در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که ماموریت اصلی ما است قبل از انقلاب از ۱۰۰ ایرانی در این رده ۴۸.۸ درصد باسواد داشتیم که این تعداد براساس آخرین سرشماری سال ۹۶ به مرز ۹۴.۷ درصد و امسال این تعداد به مرز ۹۶ درصد رسیده است.»

حجت‌الاسلام محسن قرائنی نیز در این مراسم به سخنان حضرت علی در نهج‌البلاغه اشاره کرد و با طرح این سوال که آیا سواداموزی مختص سازمان نهضت سوادآموزی است گفت: «خیر این موضوع برای پیامبر هم هست. علم باید کاربردی باشد این در حالی است که ما اکنون علم مفید و مهارت نداریم. وقتی علم بی‌فایده شود ۶ مشکل به‌وجود می‌آید اگر سواد نداشته باشیم مهارت و شغل نداریم در ادامه زندگی ما دچار مشکل می‌شود.»

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: «اگر از من سوال کنند مشکل ما در تعلیم و تربیت چیست می‌گویم علم هست تزکیه نیست. علم رشد می‌کند ما باید باید متناسب با آن رشد پیدا کنیم و مهارت به‌دست بیاوریم. ما اکنون سواد داریم رشد نداریم؛ علم بی‌تزکیه، تقوا و عبادت علم بی‌فایده است. سوادآموزی باید همراه با قرآن‌آموزی و نمازآموزی باشد این یک امتیاز است. در قرآن آمده، اخلاق قبل از تحصیل آمده است. اصل کارها مبتنی‌ بر انسانیت است. سوادآموزی برکتی برای افراد بی‌سواد است.»

در پایان این مراسم بخشی از دست‌نوشته‌های آموزش‌دهنده‌ها به حرم مطهر امام خمینی (ره) اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار