برفروبی ۲۴۰ کیلومتر از جاده‌های مهاباد طی شبانه‌روز گذشته

ارومیه(پانا) - مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: ماموران راهداری در شبانه‌روز گذشته طی چهار نوبت، ۲۴۰ کیلومتر از گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.

کد مطلب: ۹۹۰۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برفروبی ۲۴۰ کیلومتر از جاده‌های مهاباد طی شبانه‌روز گذشته

محسن خادمی اظهار داشت: عوامل راهداری ۴۰ کلیومتر در گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و ۲۰ کیلومتر در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - سردشت را برف‌روبی و در عملیات نمک‌پاشی نیز در مجموع از ۱۵۰ تُن نمک و ماسه استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ارتفاع برف گردنه «قره‌بلاغ» به بیش از ۲۵ سانتی‌متر رسیده است، افزود: به دلیل کولاک شدید تردد خودروها در این مسیر تنها با استفاده از زنجیر چرخ ممکن است و رانندگانی می‌توانند از مسیر جایگزین همچون مهاباد، میاندوآب و بوکان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تردد از طریق گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «پسوه» در محور مهاباد - پیرانشهر نیز تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و در دیگر محورها مشکل خاصی وجود ندارد.

«خادمی» با اشاره به بازبودن تمامی محورهای روستایی این شهرستان نیز گفت: در محورهای روستایی نیز تردد با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و رانندگان باید وسیله نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی و سوخت کافی مجهز کنند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله ره شان)، «کله‌گاوی»( گردنه زمزیران)، «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» در (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در آستانه فصل سرما در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

خادمی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری نیز در راهدارخانه‌های این شهرستان فعالیت می‌کنند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

«خادمی» از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد سامانه بارشی فعال از اواخر روز چهارشنبه هفته قبل وارد استان شده‌است و فعالیت خود را به صورت بارش برف و باران تا روز شنبه ادامه می‌دهد.

مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار