سرپرست وزارت جهادکشاورزی: اختصاص 850 میلیون دلار برای انتقال آب به دشت سیستان

زاهدان(پانا) - برای رفع مشکل بیکاری و درآمد پایین مردم منطقه و تلاش برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان، 850میلیون دلار اعتبار برای انتقال آب به دشت سیستان اختصاص داده شده است . سرپرست وزارت جهادکشاورزی این خبر را اعلام کرده است.

کد مطلب: ۹۸۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست وزارت جهادکشاورزی: اختصاص 850 میلیون دلار برای انتقال آب به دشت سیستان

عباس کشاورز اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این طرح ۸۵۰میلیون دلار پول بیت‌المال برای اجرای آن هزینه شده و با همه سختی‌ها و تلاطم‌ها در حال تکمیل شدن است، پس از افتتاح آن باید سرمایه‌گذاری دولت برای مردم منطقه ثروت ایجاد کند.

او افزایش تولید، درآمد، رونق فضای کسب و کار در منطقه را از جمله مزایای طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان عنوان کرد و گفت: این طرح تا ۱۵ اسفند سالجاری افتتاح می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پاسخ به سوالات و نگرانی مردم از سوی مجریان این طرح را خواستار شد و بیان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان، دانشگاه زابل، مجری‌طرح، متخصصان کشاورزی با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای مختلف به ابهامات بهره‌برداران این طرح پاسخ دهند.

او ادامه داد: کمیته راهبردی خاص توسعه کشاورزی در منطقه سیستان ایجاد و الگوی کشت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح به مردم تزریق شود.

کشاورز عنوان کرد: بسته اجتماعی در طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله به دشت سیستان ناقص بوده است و این بسته با توجه به آشنایی، مشارکت و سازگاری آمیخته با تکنولوژی برای این پروژه تعریف شود.

او گفت: سیستان وبلوچستان متاسفانه از آمار بیکاری زیادی برخوردار است که مسوولان استان با جذب سرمایه گذار رونق ایجاد کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان این منطقه هر مشکلی با بیمه و بانک دارند را از طریق این وزارتخانه پیگیری کنند چرا که وظیفه قانونی ما حل مساله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار