همایش بزرگ تجلیل از منتخبین طرح و برنامه های آموزش ابتدایی تربت حیدریه برگزار شد

.

تربت حیدریه (پانا)- همایش بزرگ تجلیل از منتخبین طرح و برنامه های آموزش ابتدایی تربت حیدریه با هدف تجلیل از 350 دانش آموز و همکار فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش بزرگ تجلیل از منتخبین طرح و برنامه های آموزش ابتدایی تربت حیدریه برگزار شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در همایش تجلیل از منتخبین طرح و برنامه های آموزش ابتدایی شهرستان گفت: آموزش و پرورش معدن طلا و جواهر است و پر است از دانش آموزان با استعداد و خلاقی که باید کشف شوند و همکاران فرهنگی توانمند و پرتلاشی که برای شکوفایی استعدادها و تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می‌کنند.

محمدرضا قرائی تربتی افزود: نگاه ما به حوزه آموزش ابتدایی و پیش دبستانی نگاه ویژه ای است و برای ایجاد مدرسه زندگی, ترویج مهارت آموزی, امید آفرینی, مشارکت پذیری و محیطی با نشاط همراه با برنامه های هدفمند تلاش می شود.

وی ادامه داد: اولیا دانش آموزان با مشارکت فعال و اثربخش خود و با همکاری اولیا مدرسه در هرچه بهتر ساختن محیط مدرسه و ایجاد این فضای امن آموزشی تلاش قابل تقدیری می‌کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در این همایش گفت: در صدر تمامی عواملی که در رشد و توسعه یک کشور اثر می گذارد آموزش و پرورش است و در آموزش و پرورش آموزش ابتدایی از همه مهم تر است لذا توجه به این حوزه و برنامه ریزی برای آن از اولویت های اصلی ما باید باشد.

علی رستمی افزود: نقش و جایگاه آموزش و خصوصا آموزش بنیادین در توسعه همه جانبه و پایدار کشور بی بدیل و کم نظیر است.

وی ادامه داد: در شرایطی که شادی در جامعه کمرنگ شده و از مسائلی که باعث ایجاد شور و نشاط می شود غفلت کرده ایم, جشنواره ها و دورهمی های شادی آفرینی که آموزش و پرورش برگزار می کند باعث تولید و تزریق امید و نشاط در جامعه می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این همایش گفت: بسیاری از صاحب نظران و متخصصان دوره ابتدایی را دوره زندگی کردن, دوره متوسطه را دوره اندیشیدن و دانشگاه را زمان دانشمند شدن نام نهادند اما امروز متاسفانه جای اینها عوض شده و به دنبال این هستیم که در دوره ابتدایی دانشمند تربیت کنیم.

ابوالحسن حقیقی افزود: بهترین زمان برای تربیت و آموزش مهارت های زندگی دوره آموزش ابتدایی است و معلمان و اولیا دانش آموزان که مهم ترین نقش در تعلیم و تربیت را دارند برای فراهم کردن این شرایط تمام تلاش خود را باید بکنند.

وی ادامه داد: تمام طرح و برنامه های آموزش ابتدایی برای آموزش مهارت های زندگی و چگونه زیستن و ایجاد روحیه پرسشگری در کودک است و این طرح ها حال آموزش و پرورش و به تبع آن حال جامعه را خوب می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار