مدیرکل آموزش پرورش استان همدان:

استان همدان با 95/6 درصد فرد باسواد 1 درصد از میانگین افراد باسواد در کل کشور بالاتر است

پانا (همدان) - مدیرکل آموزش پرورش استان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آیه ی دوم سوره جمعه، تزکیه و تعلیم را یک امر دائمی و مستمر از دیدگاه آیین روح بخش اسلام دانست که حوزه ی سواد آموزی نیز بر این اساس شکل گرفته است.

کد مطلب: ۹۸۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استان همدان با 95/6 درصد فرد باسواد 1 درصد از میانگین افراد باسواد در کل کشور بالاتر است

محمد پورداود با اشاره به چهلمین سالگرد تأسیس نهضت سواد آموزی، گفت: در این حوزه کارهای بزرگی شکل گرفته است که می توان به طرح آموزش عملی نماز در راستای تقویت بنیان های دینی و اعتقادی سواد آموزان و آموزش احکام و عترت به آن ها، حلقه کتاب و کتاب خوانی، طرح خواندن با خانواده، مسابقه کتاب خوانی و انشا نویسی توانمندسازی آموزش دهندگان و طرح توانمندسازی زنان روستایی اشاره کرد.
پورداود با بیان این که 40 سال پیش میانگین با سوادی در کشور 48 درصد بود، افزود: اکنون 94/7 درصد جمعیت کشور با سواد هستند که این آمار در استان همدان 1 درصد بالاتر از میانگین کشوری یعنی 95/6 درصد است.
او با بیان این که تعداد خانم های با سواد بیشتر از آقایان است، گفت: 55 درصد از باسوادان استان را بانوان و 45 درصد را آقایان تشکیل می دهند که تعداد خانم های باسواد نشان از توسعه یافتگی استان در حوزه سوادآموزی دارد اما ما در تلاش هستیم تا تعداد آقایان را نیز به حد اعلا برسانیم.
پورداود با تأکید بر نقش رسانه ها در پیشرفت امور مهم استان، یکی از راه هایی که باعث خلاقیت می شود را تفکر انتقادی بیان کرد و گفت: امروز در بین مدیریت های دنیا بحثی با عنوان مدیریت تعارض مطرح است که موجب خلاقیت خواهد شد.
او با بیان این که در چند سال اخیر اقدامات رفاهی خوبی برای کارکنان فرهنگی صورت گرفته است، از صدور احکام معلمان تا پایان آذر ماه و اوایل بهمن خبر داد و گفت: ارتقای شاخص ها در زمینه های مختلف آموزشی، پرورشی، اداری- مالی و حوزه سلامت صورت گرفته است که این اقدامات بازهم مطلوب ما نیست و باید در تلاش باشیم تا آن را به حد اعلا برسانیم.
پور داود با تأکید بر این که برنامه و رویکرد آموزش و پرورش در همه ی مدارس سند تحول بنیادین است، گفت: برخی کلمات و مفاهیم انتزاعی و مجرد در این سند وجود دارد که باید پالایش و ساده سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که حفظ کرامت معلمان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، خاطرنشان کرد: همایش پیشکسوتان پژوهنده و خلاق که برای اولین بار در آذر ماه امسال برگزار شد، مورد استقبال تعداد زیادی ازپیشکسوتان فرهنگی قرار گرفت و مقرر شد تا این همایش به صورت فصلی برگزار شود چرا که بها دادن و ارج نهادن به پیشکسوتان موجب انگیزش شاغلان خواهد شد.
او از کسب رتبه برتر در بیست و هشتمین اجلاس سراری نماز توسط آموزش و پرورش استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در این اجلاس، آموزش و پرورش همدان موفق شد رتبه برتر را در بین تمام دستگاه های اجرایی کشور کسب کند که این نشان می‌دهد همدان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در اجلاس سراسری نماز در بین تمام مدیران کل کشور به عنوان مدیر کل برتر انتخاب شده است که خود در این خصوص می گوید: من این افتخار را به تنهایی به دست نیاورده ام بلکه اتفاقی است که حاصل هم افزایی سازمانی، دستگاه های بیرونی و رسانه ها است.

پورداود با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان که در سند تحول بنیادین مطرح شده است، گفت: این طرح به علت محدود بودن منابع مالی به صورت مرحله ای اجرا می شود که مرحله اول آن در سال 94 و مرحله دوم آن نیز امسال اجرایی خواهد شد.

او پوشش تحصیلی دانش آموزان را در استان همدان در حد قابل قبول بیان کرد و گفت: در جلسه مدیران کل کشور به پیشنهاد بنده ساماندهی نیروی انسانی در دستورکار که مطرح شد که آموزش و پرورش استان همدان با برنامه ریزی دقیق در خصوص ساماندهی نیروی انسانی از اسفند سال گذشته توانست 530 نفر را جذب کند که این امر موجب شد مهر امسال هیچ کلاسی خالی باقی نماند.

پورداود در پایان از اجرای یک طرح ابداعی با عنوان طرح معرفت خبر داد که در این طرح اساتید فن با دانش آموزان کم برخوردار حاشیه شهر به گپ و گفت و گو در خصوص مسائل اعتقادی پرداخته که امید به تحول این دانش آموزان می رود، همچنین از آنجا که دانش آموزان در معرض تهدید مذاهب نوظهور قرار دارند، طرح شیعه شناسی نیز در مدارس اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار