جایگزینی مطالعه کتاب در جرایم خرد و سبک

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: مطالعه کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مورد استفاده در مجازات جایگزین حبس برای جرایم خرد و سبک مورد توجه ویژه در محاکم قضایی است.

کد مطلب: ۹۸۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جایگزینی مطالعه کتاب در جرایم خرد و سبک

ناصر عتباتی در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری در سالن جلسات کتابخانه مرکزی اردبیل درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به استفاده از مجازات جایگزین حبس در دادگستری استان اظهار کرد: در این زمینه استفاده از مطالعه کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مورد استفاده در مجازات جایگزین حبس برای جرایم خرد و سبک مورد توجه ویژه در محاکم قضایی است.

او افزود: باید زمینه و بستر استفاده از مجموعه کتابخانه‌های استان به‌طور یکسان و بدون تبعیض برای عموم شهروندان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: در راستای فراهم نمودن زمینه مطالعات برای آحاد جامعه و توسعه فکر و اندیشه و نیز افزایش معلومات عمومی و نیز به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تفاهم‌نامه‌ای مابین دادگستری استان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل منعقد شد.

عتباتی تصریح کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های جامعه و ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه و در دسترس قرار دادن کتاب‌های تاثیرگذار در بین آحاد مردم از مهمترین کارکرد نهاد کتابخانه‌ها است.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در بدنه جامعه ما متأسفانه نداشتن فرهنگ مطالعه کتاب است به‌طوری که آمار استانی جمعیت عضو کتابخانه‌ها هم حکایت از آمار کم عضویت در کتاب‌خانه‌ها را دارد.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که کتاب‌خوانی جزو ضرورت‌های لاینفک زندگی همه ما باشد و سطح آگاهی‌های جامعه در حوزه‌های مختلف با مطالعه کتاب افزایش یابد.

عتباتی با اشاره به اینکه افزایش سطح فرهنگی کتاب در جامعه موجب کم شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود یاد آور شد: آرامشی که در سایه مطالعه کتاب برای انسان رقم می‌خورد غیرقابل انکار است و مسلما کتاب‌خوانی جامعه را به سوی امنیت و آرامش سوق داده و خشونت و بزهکاری‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

او گفت: از آنجائی‌که کتابخانه‌ها یکی از فرهنگی‌ترین محیط در جامعه است تأکید کرد: باید سعی شود تا رفتار و کردار کارکنان این مجموعه نیز به عنوان الگوی فرهنگی برای مراجعه کنندگان قلمداد شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز بیان کرد: از جمله اقداماتی که می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان موثر واقع شود ترویج و توسعه فرهنگ فاخر کتاب و کتاب‌خوانی است.

پروانه رضا قلی زاده با اشاره به ظرفیت دستگاه قضایی استان اردبیل در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی افزود: همکاری دستگاه قضایی استان برای مجازات جایگزین زندان با مطالعه کتاب می‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باشد و از این طرح استقبال می‌کنیم.

او با اعلام آمادگی کامل کتابخانه‌های عمومی استان برای توسعه همکاری‌ها با دستگاه قضایی استان اردبیل تصریح کرد: در سطح استان اردبیل ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۷ کتابخانه مشارکتی، ۶۳ باب کتابخانه نهادی و ۱۵ باب روستایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار