معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور:

اصفهان از جمله استان های برتر کشور در زمینه سوادآموزی محسوب می‌شود

اصفهان (پانا) - معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در همایش گرامیداشت چهلمین سال تاسیس نهضت سوادآموزی در اصفهان گفت:سوادآموزی را باید فراتر از یک وظیفه یا مسئولیت اداری دانست و باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای پیشبرد اهداف آن تلاش نمود.

کد مطلب: ۹۸۹۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان از جمله استان های برتر کشور در زمینه سوادآموزی محسوب می‌شود

علیرضا نخعی در سخنانی با اشاره به اهداف پاسداشت هفته نهضت سوادآموزی اظهار کرد: تجلیل از فعالان حوزه سواد آموزی یکی از اهداف پاسداشت هفته سوادآموزی است؛ از آنجایی که تعلیم و تربیت در مضامین اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است، قدردانی از تلاش‌های فعالان در این عرصه نیز اهمیت بالایی دارد. تلاشی که امروزه سبب شده است تا به برکت انقلاب اسلامی آمار بیسوادی به حداقل برسد.

نخعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشتازی استان اصفهان در زمینه فعالیت های سوادآموزی بیان کرد: استان اصفهان با نرخ بیش از ۹۷ درصد باسوادی از جمله ۷ استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی محسوب می‌شود و این مهم با تلاش مسئولین آموزش و پرورش و سوادآموزی و دیگر دستگاه های این استان صورت پذیرفته که قطعا در آینده نزدیک این آمار به ۱۰۰ درصد باسوادی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به استفاده از روش های نوین در سوادآموزی عنوان کرد: استفاده از شیوه‌های خودآموز، آموزش همراه با رسانه و مهارت آموزی سبب تسهیل فرآیند سوادآموزی شده است و این امکان برای استان ها فراهم است که در موضوع تولید محتوا فعالیت نموده و محتواهای آموزشی را به نام استان خود ثبت و به چاپ برسانند.

نخعی در پایان ضمن تجلیل از سرآمد بودن مسولین سوادآموزی استان و آرزوی موفقیت برای آن ها افزود: سوادآموزی را باید فراتر از یک وظیفه یا مسئولیت اداری دانست و باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای پیشبرد اهداف آن تلاش نمود تا بتوانیم به زودی شاهد ریشه کن شدن بیسوادی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار