رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر:پژوهش عامل اصلی قدرت دردنیای امروز است

اسلامشهر (پانا) - مراسم اختتامیه هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با شعار پژوهش اثربخش فناوری ارزش آفرین، رونق تولید با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین و اعضای هیأت علمی واحد اسلامشهر در سالن کنفرانس ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر:پژوهش عامل اصلی قدرت دردنیای امروز است

در این مراسم محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر اعضای این واحد دانشگاهی را مانند خانواده‌ای دانست که همواره باهمکاری و هم افزایی در مسیر علم و اخلاق برای توسعه قدم برداشته و افزود،هیچ موفقیتی حاصل نمی شود مگراینکه تمام اعضای یک مجموعه، با هم همکاری و هم افزایی داشته باشند.

او در ادامه روحیه همدلی و هم افزایی، اخلاق علمی و تقوای پژوهشی را اولویتهای اساسی در پیشرفت و توسعه جوامع برشمرد و گفت: اخلاق علمی، توصیه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و انسان پژوهشگر تنها با بهره گیری از مجموعه علم و اخلاق می تواند موثر واقع شود.

اسفندیار مهمترین عامل برای حرکت و پیشرفت جامعه را منابع انسانی آن دانست و یادآور شد: وظیفه مادانشگاهیان، مهیا کردن بستر رشد افراد با محوریت اخلاق مداری، و استقبال از نقد علمی سازنده است.

اوبا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، پژوهش را عامل اصلی قدرت در دنیای امروز دانست و خواستارتوجه بیش از پیش به پژوهش و پژوهشگری اخلاق محور در مسیر رشد و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شد.

سپس حجت الاسلام نوروزی معاون نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) در اهمیت علم و پژوهش که فرمودند،اَلعِلمُ سُلطان بیان کرد: سلطان یعنی اقتدار و علم منبع اقتدار است.

او در ادامه به مقایسه آمار تولیدات علمی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و پیوند دین و علم را از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و گفت،فرق ایرانِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کشورهای دیگر و بویژه کشورهای اروپایی در وجود حاکمیت دینی ایران است و ما امروز مدل جدیدی در حکومت داریم که همان علم در کنار دین است .

علیرضا عراقیه مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز درسخنانی ازظرفیت و توانمندیهای بالای علمی و پژوهشی اساتید و همکاران واحداسلامشهر سخن گفت واز تصویب مجله علمی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بعنوان اولین مجله تصویب شده در شورای عالی مجلات علمی خبر داد.

این مراسم با ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد اسلامشهر طی یکسال گذشته معصومه سهرابی معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی و تجلیل از چهار عضو هیأت علمی بعنوان پژوهشگران برتر ،اعضای تیم سازه‌های ماکارونی و سه نفر از اعضای برتر انجمن‌های علمی،دانشجویی همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار