چرا قرارداد کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی تمدید نمی شود؟

یزد(پانا)-انتظار می رود تا فرماندار اشکذر در رابطه با عدم تمدید قرارداد کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی و در این بازه زمانی حساس (نزدیکی عید نوروز) ورود پیدا کرده و نقش پدرانه خود را به عنوان مقام ارشد اجرایی این شهرستان ایفا نمایند. همچنین با ابتکار عمل و حمایت خود از جامعه کارگری تا حد امکان از بروز چنین اتفاقاتی در شهرستان اشکذر جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۹۸۹۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا قرارداد کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی تمدید نمی شود؟

به گزارش اشکذر خبر ، از دیدگاه امیر المومنین علی (ع) در جامعه یکی از حقوق اولیه‌ی مردم این است که همه حق دارند، شاغل باشند. کار کوچکی و بزرگی ندارد؛ مگر باتوجه به کاری که انجام می دهند و هرکس اعم از مرد و زن پاداش کار خود را خواهد دید.
و نیز کارگر از نظر قانون کار، کسی است که به هر عنون در مقابل دریافت حق السعی، اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند.
این یک واقعیت است که بر وسعت جامعه کارگری، هرروز افزوده می شود و واژه های (کار) و (کارگر) تعریفی نوین و متفاوت با تعاریف گذشته می یابند.
امروز مشخص است که (کار) یعنی زندگی و (کارگر) کسی است که نه تنها معاش خود را تأمین می کند؛ بلکه برای دیگران نیز زندگی ساز است و به عبارت دیگر کار یعنی تمام سرمایه، ثروت و هستی و نیستی یک کارگر که تمام امید و امالش به کارش بسته شده است.
اما حالا و در شهرستان اشکذر گویا قاعده بر عکس شده است. به این مفهوم که شرکت‌ها و صنایعی که قرار بود برای این شهرستان رونق اقتصادی و شکوفائی فرهنگ کار و در در کنار این دو آرامش را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورند؛ اما حالا و در پی دلایل نامعلوم خود علتی شده‌اند بر غم تمام مشکلات جامعه‌ی کارگرانی که تمام باور و امیدشان کار و حاصل و دسترنج‌شان تحت عنوان حقوق ماهیانه بوده است.
طی هفته جاری متوجه شدیم تعدادی از کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه تنها و تنها به بهانه پایان یافتنِ قرارداد کاری‌شان از همکاری دوباره با این واحد صنعتی محروم شده‌اند.
از پاسخگویی نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه که بگذریم (نگارنده معتقد است؛ اگر قرار بود پاسخگو باشند؛ ابتدا پاسخ فعالیت‌های مربوط به انجام مسیولیت‌های اجتماعی‌ این واحد را که طی یک‌سال اخیر مطالبه شده است را میدادند).
از سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر انتظار میرود تا از موضع منفعلانه خارج شوند و حداقل در جهت تنویر افکار عمومی پاسخ قانع کننده‌ای بدهند.
از روزی که خبر مربوط به عدم تمدید کارگران در این پایگاه اطلاع رسانی اشکذر منتشر شده است؛ افکار عمومی شهرستان اشکذر دو سوال بی‌جواب در ذهن خود دارد.
اول آنکه: مگر این کارگران و خدای ناکرده مشکل اخلاقی داشته‌اند که قرارداد آنها تمدید نشده است؟ مگر میتوان تنها با تکیه بر یکی از بندهای قانون کار یک کارگر را با وجود چند سال سابقه کار؛ او را بیکار نمود؟
و دوم اینکه: مگر مسئولین دولتی بویژه فرماندار شهرستان اشکذر خفته‌اند که در سطح این شهرستان باید شاهد چنین رویدادهایی باشیم؟

اما به نظر می‌آید جواب این سوالات را باید از مسئول اداره تعاون و امور رفاه اجتماعی و فرماندار شهرستان اشکذر مطالبه نمود.

البته انتظار ما از سرپرست اداره تعاون و امور رفاه اجتماعی با توجه به تابلو اداره تحت مدیریت‌شان بیش از این جوابیه بوده است که به خبرنگار ایلنا داده و در همین پایگاه خبری نیز منتشر شده است؛ اما به جهت یادآوری عرض میشود که جناب مسئول محترم کمتر از ۹۰ روز دیگر به عید نوروز مانده و برای درک بیشتر موقعیت و شرایط کارگرانی که قرارداد آنها تمدید نشده است؛ بد نیست تا شرائط اقتصادی و اوضاع و احوال اقتصادی این روزهای مردم را رصد نمایید.
درباره سوال دوم اما؛ به نظر می‌آید اینگونه نیست و فرماندار بومی و مردمی شهرستان اشکذر از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم این شهرستان آشنایی دارد. از همین منظر انتظار میرود تا اولا: ایشان و در این بازه زمانی حساس (نزدیکی عید نوروز) به این قضیه ورود پیدا نموده و نقش پدرانه خود را به عنوان مقام ارشد اجرایی این شهرستان ایفا نمایند و در درجه دوم: با ابتکار عمل و نیز حمایت خود از جامعه کارگری تا حد امکان از بروز چنین اتفاقاتی در این شهرستان جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار