سفر اسباب‌بازی‌ها با تماشاخانه سیار کانون به سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان به بازی‌خانه مجهز شد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سفر اسباب‌بازی‌ها با تماشاخانه سیار کانون به سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، تماشاخانه سیار کانون «پیک امید» که تا پیش از این فعالیت‌هایی همچون نمایش فیلم، نمایش‌های عروسکی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، شعرخوانی و... را در سفر به استان‌ها، شهرها و روستاهای کم‌برخوردار انجام می‌داد، به مناسبت پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز به بازی‌خانه مجهز شد.

این بازی‌خانه که شامل بازی‌های دیجیتالی، گروهی و رومیزی است برای اولین بار در سفر تماشاخانه سیار کانون به «هفت شهر» از شهرهای استان سیستان و بلوچستان رونمایی می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی تماشاخانه سیار کانون در سفر هشت روزه از روز شنبه هفتم تا روز یک‌شنبه پانزدهم دی ۱۳۹۸ به استان سیستان و بلوچستان در دو بخش صورت می‌گیرد.

در برنامه صبح، مسابقات دانش‌آموزی در حوزه بازی‌های دیجیتالی، گروهی رومیزی انجام می‌شود و در برنامه شب، فیلم‌ها و انیمیشن‌های تازه کانون از جمله «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین، «زری زری کاکل زری» مهین جواهریان و «ضربه فنی» غلامرضا رمضانی به همراه انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان به نمایش درمی‌آید.

بر اساس این خبر، پس از نمایش این فیلم‌ها و انیمیشن‌ها مسابقه‌هایی با موضوع شاهنامه برای بچه‌ها برگزار می‌شود که برندگان این مسابقه جوایز خود را دریافت می‌کنند.

بر همین اساس، زابل، زاهدان، بنجار، خاش، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار از شهرهای استان سیستان و بلوچستان هستند که تماشاخانه سیار کانون در آن‌ها توقف خواهد داشت و با برنامه‌ریزی کانون، کودکان و نوجوانان ساکن روستاها و حاشیه‌نشینان این هفت شهر نیز از این برنامه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

این فعالیت‌ها با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه مهر گیتی برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود تماشاخانه سیار کانون از سال ۱۳۵۱ تاکنون فعالیت‌های‌ فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار کشور انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار