رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

رسیدن به سن تکلیف، جشن آزادگی است

آب پخش،بوشهر(پانا)- مراسم جشن تکلیف با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، امام جمعه، معاون پرورشی و تربیت بدنی،کارشناس پرورشی، کارشناس قرآن و عترت و اولیای دانش آموزان در دبستان هاجر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به سن تکلیف، جشن آزادگی است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف، جشن آزادگی است و انسان هنگامی آزاد است که بنده محض خدا بوده و تمام اعمالش برای رضایت خداوند باشد.

اکرم پاپری گفت: جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنید هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوید.

پاپری بیان داشت: بهترین راه ارتباط با خدا، در درجه‌ی اول همین نمازی است که می خوانید. از همین دوران آغاز تکلیف سعی کنید نماز را با توجه بخوانید. به تکلیف رسیدن یعنی سرآغازی برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود. و برای نسل آینده ساز آموخته های دینی تبیین و دستورات الهی بر اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل کنند.

وی بیان کرد: جشن تکلیف٬ تبدیل به بهترین و ماندگارترین خاطرات شما در طول زندگی خواهد شد. باید و نبایدهایی را می‌‌آموزید و از امروز به آن پایبند می‌شوید که کلید بهشت و رستگاری است.

امام جمعه آبپخش نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان از امروز با رسیدن به سن تکلیف باید واجبات اسلامی بویژه رکن اصلی دین که همان اقامه نماز است را رعایت کنند.

حجت‎الاسلام خداداد رضایی گفت: از امروز اقامه نماز، روزه گرفتن بر آنان بعنوان یک تکلیف واجب شده و تلاوت قرآن کریم را در زندگی روزانه خود قرار دهند.

در این مراسم دانش آموزان دختر مدرسه دبستان هاجر به اجرای برنامه‌هایی ازجمله اجرای سرود و دکلمه ومولودی خوانی پرداختند. در آخر نیز به رسم یاد بود هدایای تقدیم دانش آموزان گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار