چگونگی تعیین قیمت زعفران

تهران (پانا) - به‌گفته مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی قیمت محصول زعفران پس از بررسی در آزمایشگاه، توسط کارشناسان تعیین می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۹۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی تعیین قیمت زعفران

به‌گزارش ایسنا، وحید ضیاییان احمدی با بیان اینکه قیمت محصول زعفران پس از بررسی در آزمایشگاه، توسط کارشناسان تعیین می‌شود، اظهار کرد: سه آزمایشگاه در استان فعال هستند که پس از برداشت زعفران، نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستیم و از طریق کارشناسان خبره بررسی می‌شود.

او با اشاره به خرید ۲۸۵۸ کیلوگرم زعفران در سال‌جاری، افزود: خرید توافقی در سود رساندن به کشاورز نقش بسیار مهم و مطلوبی ایفا می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گدشته خرید حمایتی زعفران نداشتیم، تصریح کرد: امسال دو هزار کیلوگرم زعفران خشک از زعفرانکاران خراسان جنوبی خرید حمایتی صورت گرفت که از این مقدار 1300 کیلوگرم مربوط به سرایان، ۶۰۰ کیلوگرم مربوط به شهرستان قاین و ۲۱۰ کیلوگرم نیز مربوط به بیرجند است.

ضیاییان احمدی با بیان اینکه برای زعفران برنامه داریم، تصریح کرد: امسال زعفران کد بورس دریافت کرد و انبارهای بورس در حال راه‌اندازی است.

او ادامه داد: اگر بورس در استان جا باز کند، کمک بسزایی در سودآوری محصولات استراتژیک استان خواهد کرد چراکه تضمینی برای فروش محصولات خواهد بود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: در مورد خرید توافقی محصول زرشک نیز یادآور شد: در سال‌جاری ۳۹۶ تن زرشک از کشاورزان خریداری شد که این خرید از شهرستان‌های بیرجند، قاین، درمیان و زیرکوه انجام گرفته است.

ضیاییان احمدی با اشاره به صادرات ۹ تن زرشک و ۲۰ تن خشکبار به کشور ترکیه، تصریح کرد: تقویت صادرات سهم بسزایی در سودرسانی به کشاورزان دارد.

او خاطرنشان کرد: امسال پنبه با قیمت تضمینی خرید انجام می‌گیرد، اما قیمت بازار آزاد بیشتر است که دو تشکل به این بخش ورود پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار