برگزاری کارگروه کشوری فضای مجازی و فعالیت های قرآنی در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) -کارگروه کشوری فضای مجازی و فعالیت های قرآنی با حضور استان های غرب و شمال‌غربی کشور به مدت دو روز در کرمانشاه در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۹۸۹۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگروه کشوری فضای مجازی و فعالیت های قرآنی در کرمانشاه

سید مجتبی موسوی معاون پرروشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ضمن خیرمقدم به نمایندگان استان های غرب و شمال‌غربی کشور گفت:براساس سند تحول بنیادین عمده ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت نسلی با ویژه‌گی های قرآنی ست.

وی تصریح کرد:اکنون نه تنها بر جامعه‌ی ما بلکه در جامعه‌ی جهانی شرایط خوبی از لحاظ بهداشت روانی حاکم نیست، رسانه های مختلفی که بر این دهکده‌ی جهانی سیطره انداخته اند سکان تربیت را حتی از دستان خانواده ها خارج کرده اند. لذا برای مبارزه با این هجمه ها بایستی روح تربیتی در آموزش و پرورش قرآنی باشد و محور تمام فعالیت های فرهنگی در جامعه بر مبنای تعالیم قرآنی شکل بگیرد.و تنها با تمسک به قرآن است که می توانیم حریمی از تربیت امن را در مدارس ایجاد کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت بالای دارالقرآن ها در جذب دانش آموزان علاقمند عنوان کرد:عمده‌ی فعالیت های حوزه‌ی قرآن،عترت و نماز در فوق برنامه هاست.بهتر است با یک برنامه ریزی جامع دارالقرآن ها به این بحث ورود کنند و با تعامل بیشتر با مدارس بتوانند دانش آموزان بیشتری را جذب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد:فعالیت اداره‌قرآن و عترت بر سه محور استوار است.محور اول مدرسه است،لذا باید شروع تمام فعالیت ها و گردهمایی ها از مدرسه باشد و فارغ از مدرسه انجام هیچ فعالیتی به صلاح نیست.

سید مجتبی موسوی محور دوم فعالیت را فراگیری اعلام کرد و گفت:نباید آموزش براساس قهرمان پروری شکل بگیرد و رسالت ما در این حوزه قاطبه‌ی دانش آموزان علاقمند را در بر می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:باید شروع تربیت قرآنی را بر حوزه های ابتدایی متمرکز کنیم.اگر از همان ابتدا تربیت دانش آموزان استوار بر مبانی قرآنی باشد به طبع در آینده و مقاطع بالاتر روح قرآنی بر جامعه‌ی دانش آموزی حاکم می شود و متولیان امر تربیت با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی ضمن اینکه از مشارکت پذیری به عنوان سومین محور نام برد،گفت:یاری رسانی سایر ارگان ها به آموزش و پرورش یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این نهاد در امر تعلیم و تربیت است زیرا تربیت یک شهروند خوب در جامعه از آموزش و پرورش شروع می شود.

این کارگروه با حضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،همدان،کردستان،ایلام و کرمانشاه در مرکز رفاهی فرهنگیان شهر کرمانشاه در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار