دستگیری شکارچیان متخلف در لرستان

خرم‌آباد (پانا) - سه شکارچی غیرمجاز در منطقه شکار و صید ممنوع "چهارشاخ" دلفان دستگیر شدند. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان این خبر را اعلام کرده‌است.

کد مطلب: ۹۸۹۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری شکارچیان متخلف در لرستان

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با پانا اظهار کرد: براساس گزارش دریافتی از همیاران محیط زیست و در ماموریت گشت و کنترل در منطقه شکار و صید ممنوع چهارشاخ گرین، ماموران اجرایی این اداره به چند متخلف زیست محیطی برخورد کردند و پس از تعقیب و گریز به دلیل تاریکی منطقه متواری شدند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: با پیگیری ماموران اجرایی پس از شناسایی هویت آنان با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی حوزه استحفاظی و اخذ مجوز ورود به منزل توسط مراجع ذیصلاح موفق به دستگیری این افراد شدند.

او عنوان کرد: از این افراد یک قبضه اسلحه غیر مجاز کلاشینکف و لاشه یک راس بزکوهی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴۶ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه در این مدت ۴۱۵ پرونده تخلفات زیست محیطی در لرستان تشکیل شده، بیان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان به تعداد یکهزار و ۱۰۴ مورد در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۱۶۶ تور ماهیگیری، ۶ دستگاه موتور برق، ۷۴ قلاب و بیش از یک هزار قطعه ماهی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

او افزود: همچنین ۲۵۸ مورد زنده گیری پرندگان در استان ثبت شده که از این مجموع عقاب، کبک، عروس هلندی، مرغ عشق، فنج گلدین، سارگپه، بوف و سهره بیشترین آمار در استان بودند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم تعداد ۷۲ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده که از این تعداد پنج قبضه آن ها سلاح بدون مجوز می باشد.

او همچنین تاکید کرد: در این مدت ۲۶۹ میلیون تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۷۶ میلیون تومان وصول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار