سند 340 هزار هکتار از زمینهای ملی کاشان صادر شد

کاشان ( پانا) - رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان گفت: برای ۳۴۰ هزار هکتار از زمینهای این شهرستان به نام دولت سند صادر شده و در فهرست اراضی ملی ثبت شده است.

کد مطلب: ۹۸۹۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سند  340 هزار هکتار از زمینهای ملی کاشان صادر شد

محمد مهدی شریفی اظهار کرد: از آنجا که سیاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور ثبت سند کل اراضی ملی کشور است این وسعت از زمینهای ملی با ۲۵۰ فقره سند، کاداستر شده و پراکنش آن در کل شهرستان کاشان می‌باشد.
وی افزود: اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان نیز برنامه تدوین شده ماهانه برای پایش و رصد اراضی ملی و حفاظت و نگهداری از اراضی سندار را در دستور کار خود دارد و انتظار است که همه شهروندان با ارائه گزارشهای مردمی در زمینه مدیریت منابع ملی، مشارکت فعال داشته باشند.
وی تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان‌جنگل‌ها با شماره رایگان ۱۵۰۴ آماده دریافت هرگونه تجاوز به اراضی ملی، تخریب، بوته‌کنی، آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، قطع درختان، شخم و خاک برداری، کوه کنی و هرگونه تخریب خاک در اراضی ملی‌ است.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان گفت: کاداستر یا حدنگاری فهرست نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته و می توان بر اساس مرز‌های آن سند مالکیت صادر کرد. این نوع نقشه برداری به دلیل ارزش حقوقی و ثبتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
شریفی افزود: رفع زمینه های تصرف اراضی ملی، وصول مالیات اراضی و املاک، جلوگیری از بورس بازی زمین در مناطق شهری از مزایای طرح کاداستر است که مورد توجه قرار گرفته و با همکاری دستگاههای مربوط در حال اجرا است.
شهرستان کاشان 380 هزار هکتار وسعت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار