مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: سوادآموزی تکلیف شرعی و ملی است

رخشانی: سوادآموزی و آموزش سواد خواندن و نوشتن، تلاش و همت و جهادی عملی را می‌طلبد

زاهدان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت سواد و سوادآموزی بر هیچ کس پوشیده نیست و این موضوع تکلیف شرعی و ملی است.

کد مطلب: ۹۸۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: سوادآموزی تکلیف شرعی و ملی است

حمید رضا رخشانی در جلسه شورای پشتیبانی سواد شهرستان دلگان اظهار کرد: در حوزه سوادآموزی همت و تدبیر و تلاش همه مسئولین ستادی و صف و آحاد جامعه نیاز است تا کاری ماندگار صورت پذیرد.
او افزود: در برنامه شتاب بخشی سوادآموزی ۶ ساله در استان به دنبال جذب حداکثری بی سوادان هستیم و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری و آموزش و پرورش، در حال اجرا می باشد
مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در برنامه ای ۳ ساله نیز ۸ شهرستان و منطقه در دستور کار قرار دارند که با مشارکت ۷۰ درصدی سازمان سواد آموزی کشور و ۳۰ درصدی استانداری سیستان و بلوچستان کار پیش خواهد رفت.
او ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر از ظرفیت های پیدا و پنهان همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف و مرتبط به ویژه دهیاری ها و شورا های شهر و روستا بهره گیری خواهد شد.
رخشانی گفت: همه ما خود را خدمتگذار دانش‌آموزان و آحاد جامعه می دانیم و با افتخار می‌گوییم همه ما برای مدرسه، مدرسه برای دانش آموزان.
او تصریح کرد: شرایط تزریق و ورود نیروی انسانی در استان امسال خوب و کم نظیر بوده است و موضوع کمبود نیرو در خیلی از مناطق و شهرستان ها تا حدودی رفع شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در وزارتخانه آموزش و پرورش مسئولین به دنبال پرداخت ماهیانه حقوق نیروهای حق التدریس هستند و موضوع معلمان تمام وقت یکی از بهترین طرح های در حال اجرا در آموزش و پرورش است.
او افزود: با تمام توان به دنبال اجرای عدالت و توسعه همه جانبه در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان هستیم و با برنامه‌های مختلف این کار را دنبال می‌کنیم.
شایان ذکر است: در این جلسه فرماندار دلگان نیز ضمن قدردانی از نگاه خیرخواهانه و دلسوزانه مسئولین آموزش و پرورش استان به این شهرستان ،طراحی برنامه ای مدون و اصولی برای رشد و ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی شهرستان را یکی از اولویت های کاری خود عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار