تحویل 14 هزار مسکن به خانوارهای دارای دو معلول تا سال آینده

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مستضعفان از ساخت و تحویل 14 هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو فرزند معلول تا سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۹۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 14 هزار مسکن به خانوارهای دارای دو معلول تا سال آینده

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح امروز در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات بنیاد علوی گفت: بنیاد علوی درآمدهای بنیاد مستضعفان را صرف مناطق محروم می‌کند و 12 منطقه برای این فعالیت‌ها را شناسایی کرده که منطقه قلعه گنج یکی از این مناطق است. این مناطق درخصوص محرومیت زدایی توانمندسازی، اشتغالزایی و ... فعالیت می‌کند. قصد داریم تا تعداد این 12 منطقه را افزایش دهیم ، اما باید با استانداران و مسئولان محلی نیز هماهنگ باشیم و بتوانیم الگوی توسعه قلعه گنج را در کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 مدرسه نیز از سوی بنیاد مستضعفان ساخته شده و این روند ادامه دارد تصریح کرد: چند بیمارستان نیز در مناطق آبادان، اهواز، دزفول، مراوه تپه در حال احداث است و وزارت بهداشت نیز از فعالیت بنیاد در این خصوص رضایت دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ساخت و تحویل مسکن به خانوارهای دارای دو فرزند معلول نیز توضیح داد: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی در این خصوص بسته شده و تحویل 14 هزار واحد تا سال آینده به این افراد انجام خواهد شد. حتی به آقای قبادی دانا -رییس سازمان بهزیستی- پیشنهاد کردیم که اگر مسکن افرادی با این شرایط روی زمین مانده است. آن را به ما واگذار کند و به این ترتیب 4000 نفر دیگر شناسایی شدند.

به گفته فتاح، برنامه پنج ساله بنیاد در حال آماده شدن است و تا پایان سال با تصویب هیات امنا به مرحله اجرا خواهد رسید، امسال بنیاد علوی 1200 میلیارد تومان هزینه کرده است که این هزینه با استفاده از سود بخش اقتصادی بنیاد مستضعفان انجام شده است.

فتاح در خصوص همکاری بنیاد مستضعفان و کمیته امداد نیز توضیح داد: زمانی که به بنیاد مستضعفان آمدم با دستور رهبری همچنان عضو هیات امنای کمیته امداد نیز هستم. همچنانکه آقای بختیاری به عنوان رئیس کمیته امداد پیش از تصدی ریاست عضو هیات امنا بودند و حالا قرار است مسیر ما را البته به شکل بهتری ادامه دهند. در بنیاد کارهای محرومیت زدایی انجام می‌شود که بعضی از آنها از بستر کمیته امداد است و طی صحبتی که با آقای بختیاری کردیم توافقنامه‌ای برای اوایل بهمن ماه آماده شده است.

فتاح در خصوص باغات تهران که در اختیار بنیاد مستضعفان است توضیح داد: در تهران و مراکز استان‌ها باغاتی در اختیار بنیاد مستضعفان است که بنیاد موظف بوده تا آنها را حفظ کند و اگر این باغات تبدیل به ساختمان شده یا از درختان آن مراقبت نشده این موضوع کارت زردی برای بنیاد است اما اگر شهرداری‌ها بتوانند آنها را بهتر حفظ کنند به این سمت حرکت می‌کنیم. یکی از اولین کارهایم در بنیاد مستضعفان دعوت از شهردار بود که از محل ساختمان بنیاد و اراضی نزدیک آن بازدید کردیم و در نهایت هفته گذشته نیز توافقنامه‌ای را به امضا رساندیم تا بخشی از باغات را به شهرداری دهد. البته بعضی از اعضای شورای شهر نیز اظهاراتی داشتند. چرا که هزینه نگهداری از باغات تا زمانی که در اختیار بنیاد بود بر عهده ما قرار داشت اما با تحویل این باغات از عهده بنیاد خارج می‌شود. به دلیل هزینه‌هایی که نگهداری از این باغات بر عهده شهرداری‌ها می‌گذارد گاهی شهرداری‌ها از تحویل آنها ابا دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: سال گذشته دو تا سه باغ و پارک تحویل داده شد و امسال نیز اگر شورای شهر با شهرداری همکاری لازم را انجام دهد در تلاش هستیم تا این باغات به نفع مردم استفاده شود. همین محل بنیاد 19 هکتار زمین دارد که ما تنها در پنج هکتار آن مستقریم و 14 هکتار از این زمین‌ها باغ است که ما از آنها نگهداری کرده‌ایم اما اگر شهرداری تمایل داشته باشد آن را واگذار خواهیم کرد تا درهای آن را برای استفاده مردم باز کنند. البته معتقدیم که این باغ‌ها باید به استفاده مردم برسد و به جای تبدیل شدن آنها به رستوران یا مکان‌های تجاری از سوی شهرداری به استفاده مردم برسد.

فتاح در خاتمه در خصوص فعالیت‌های محرومیت زدایی نیز توضیح داد: تمام کارهای بنیاد مستضعفان در خصوص مسکن، محرومیت زدایی، اشتغال و ... در مناطق محروم است و الگوی قلعه گنج نیز به شکل مطالعه شده و با چند مشاور از داخل و خارج کشور اجرا شد. مطالعات کافی و کارشناسی در خصوص آن صورت گرفت و با احداث چند شعبه کارخانه و فعالیت‌های اشتغالزایی تبدیل به یک الگو شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار