مراسم بزرگداشت هفته پژوهش

تهران (پانا) - مراسم بزرگداشت هفته پژوهش بعد از ظهر روز دو شنبه مورخ 98/10/02 با حضور صدیقه صدوری، رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل شهر تهران، مینو زمان مدیر آموزش وپرورش منطقه، اعضای شورای معاونین و مدیران و معلمان و دانش آموزان پژوهشگر منطقه در سال شهید آوینی برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۸۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم بزرگداشت هفته پژوهش

به گزارش روابط عمومی منطقه 8 شهر تهران، در این مراسم مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 ضمن تبریک و خیرمقدم به مدعوین گفت: مهمترین راه حل و صحیح ترین شیوه ها با استفاده از اندیشه های افراد مختلف به دست می آید.

وی با اشاذه به اینکه آموزش و پرورش پژوهش محور ضرورت جهان است، گفت: در زمینه یادگیری پژوهش محور دو رویکرد وجود دارد که عبارت از: 1_ رویکرد انتقالی که از طریق معلم و کتاب منتقل می شود. 2_ رویکرد ساختن آرایی که دانش آموز را در یک فرآیند فعال درک عمیق مشارکت می دهد.

همچنین به اصولی که برای توسعه فکر و اخلاق از طریق مدرسه وجود دارد اشاره کرد و گفت: حساس کردن دانش آموز به محرک های طبیعی، ایجاد فرصت برای تفکر خلاق، تشویق به دستکاری اشیا، گسترش انتقاد سازنده، تشویق عقاید نو، روحیه حادثه جو داشتن، ایجاد جوی خلاق در کلاس، کسب شناخت در رشته های گوناگون، آشنا کردن دانش آموزان با فرآیند خلاقیت و ارزشمند داشتن تفکر خلاق و ارزشیابی و تشویق یادگیری خود انگیز از جمله راهکارهاست.

درادامه رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل شهر تهران مطالبی را در مورد ویژگی معلم موفق و پژوهنده بیان کرده و همکاران را تشویق به خلاقیت و نوآوری در راستای بهینه سازی تعلیم و تربیت نمودند.

درپایان این مراسم از منتخبین استانی و منطقه ای، دبیران برتر گروههای آموزشی و همچنین دانش آموزان پژوهنده ی برتر کشوری و استانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار