مدیرکل اداره فنی و حرفه ای:

85 درصد ازفارغ التحصیلان کارودانش از درس خواندن در این رشته راضی اند

تهران (پانا) - مصطفی اذرکیش، مدیرکل اداره فنی و حرفه ای در نشست هم اندیشی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان استان تهران که در محل اداره کل آموزش  و پرورش شهر تهران تشکیل شد از اهمیت هدایت تحصیلی برای مقام اول مملکت سخن گفت.

کد مطلب: ۹۸۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
85 درصد ازفارغ التحصیلان کارودانش از درس خواندن در این رشته راضی اند

آذرکیش گفت: مقام اول مملکت هم دغدغه اش در موضوع هدایت تحصیلی است. جهت گیری نظام هدایت تحصیلی تکلیف شده و زیر ساخت‌ها با مشارکت خانواده ها و در فصل هشتم سند مورد تاکید قرار گرفته است. این آموزش ها ماهیتش هدایتی است. در پژوهشی که با موضوع هدایت تحصیلی انجام شد از تعداد ده هزار نفر فقط دوسوم حاضر بودند.
او با اشاره به اهمیت ایجاد آگاهی مشترک میان مجریان در موضوع هدایت تحصیلی گفت: باید ظرفیت ها را در نظر بگیریم. تحولات آینده بازار کار به سمتی می رود که مشاغل از مسیر اصلی حذف شده و مشاغل جدیدی ایجاد می شود. بیش از ششصد میلیون شغل در آینده حذف می شود و مشاغل جدیدی در بستردیجیتال و آی تی ایجاد می شود. کسانی می‌توانند مهارت‌های شان را با تحولات همگام سازی کنند که در هنرستان ها درس خوانده اند یا از قبل مهارت های اولیه را دیده اند.
او همچنین بیان کرد: ما برای اینکه محرک های بیرونی و انگیزش های بیشتری در حوزه ورود دانش‌آموزان به آموزش های مهارتی داشته باشیم باید اصلاحاتی داشته باشیم. مشوق هایی هم داشته ایم. برای مثال کشور ما نظام وظیفه عمومی دارد. پسران ما بعد از تحصیل خدمت می روند و از این موضوع برای ایجاد مشوق هایی استفاده شده است. همچنین در مجلس قانون نظام صنفی می گوید در ۱۱۰رشته بچه های هنرستانی ما نیاز به پروانه کسب ندارند.
آذرکیش با اشاره به اینکه ۸۵ درصد ازفارغ التحصیلان هنرستان های کارودانش از درس خواندن در کارودانش راضی اند، گفت: اگرصرفا بخواهیم بگوییم بچه ها در آموزش مهارت ها ضعیف اند بهتر است سنجیده شود. مهارت اکتسابی است و آموزشی است. وی افزود: حرکت جدید خیرین مدرسه ساز هنرستان سازی است و اخبار نشان می دهد متناسب با سیاستهای ملی اتفاق های خوبی در راه است.
آذرکیش با بیان اینکه کمترین نرخ بیکاری کشور در سمنان است و بالاترین درصد هنرستان ها در سمنان است، گفت: یکی از دلایل این مهم تعداد زیاد هنرستان ها در این استان است. آینده بازار کار الزاما بچه های ما را به سمت کسب مهارتهای تخصصی هدایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار