معاون سازمان بهزیستی: نباید معتادان را با زور و اجبار درمان کنیم

تهران (پانا) -معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت باید برای افرادی که نمی خواهند مواد را ترک کنند حمایت‌های لازم را ایجاد شود تا آنها احساس بی‌پناهی نکنند. نباید این افراد را به زور و اجبار درمان کرد زیرا آنها درمان هم نخواهند شد و تاثیر نمی‌پذیرند.

کد مطلب: ۹۸۹۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان بهزیستی: نباید معتادان را با زور و اجبار درمان کنیم

مجید رضازاده، معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: مرکز جامع کاهش آسیب که امروز حضور پیدا کردیم برای افتتاح آن واقعه بزرگی است. از نظر من کاهش آسیب یکی از مداخلات مهم و اساسی در برنامه‌های کاهش و تقاضا است و فکر می کنم اگر برنامه‌ها را گسترش و ادامه می‌دادیم بلاتردید الان وضع بهتری در حوزه مصرف مواد مخدر داشتیم و مشکلاتی که اکنون داریم و بخشی از آن غیر قابل حل است با مداخلاتی که با وجود این مراکز انجام می‌شود، مشکلات حل می‌شد.
معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: باید برای افرادی که نمی خواهند مواد را ترک کنند حمایت‌های لازم را ایجاد کنیم و آنها احساس بی‌پناهی نکنند. نباید این افراد را به زور و اجبار درمان کنیم که آنها درمان هم نخواهند شد و تاثیر نمی‌پذیرند.
وی افزود: با ایجاد مراکز کاهش آسیب حلقه درمان اعتیاد زنان را کامل می‌کنیم و افرادی که باردار هستند و قصد درمان دارند در مراکز دیگر ما خدمات می گیرند و افرادی که نمی‌خواهند ترک کنند و تمایل به مصرف دارند نیز می‌توانند در این مرکز خدمات ببینید چون از نظر ما تفاوتی بین فردی که مصرف کننده است و فردی که نمی‌خواهد مصرف کننده باشد وجود ندارد و هر دوی اینها باید پناه داشته باشند و ما باید پناه آنها باشیم اگر این افراد احساس کنند که پناه آنها نیستیم درمانشان کامل نمی‌شود.
معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: هرچند تعداد زنان معتاد کمتر است اما با توجه به وضع زنان و نقش آنها در جامعه باید برای آنها اقدام کرد. به طوری که ۳۰ درصد سرپناه‌ها در کشور متعلق به زنان است و حتی برای اشتغال این زنان نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی گفت: امید است با راه‌اندازی این مرکز به روش‌های درست درمان بازگردیم که اگر این روش های درست را انجام دهیم نیاز به هزینه‌ها و صرف بودجه‌های سنگین در بخش‌های دیگر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار