ارائه خدمات رسانی شرکت‌های بیمه به شهروندان اردبیلی تسهیل شود

اردبیل (پانا) - ارائه خدمات رسانی شرکت‌های بیمه به شهروندان در سطح استان اردبیل تسهیل و تسریع شود. رئیس کل دادگستری اردبیل بر این موضوع تاکید کرده است.

کد مطلب: ۹۸۹۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات رسانی شرکت‌های بیمه به شهروندان اردبیلی تسهیل شود

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری اردبیل در نشست چهار جانبه دادگستری استان، نیروی انتظامی، پزشکی قانونی و بیمه‌ها شرکت کرد.

این نشست به منظور بررسی‌های عملی موجود در خصوص نحوه تشکیل پرونده، پرداخت دیه و مختومه کردن پرونده‌های تصادفات رانندگی مشمول دیه با هدف تسهیل و تسریع فرایند‌ها و مراحل پرونده‌ها با حضور مدیران و مسئولان در محل دادگستری استان برگزار شد.

او ابتدا بیان کرد: با توجه به نتایج بررسی‌های به عمل آمده از برخی از پرونده‌های مربوط به تصادفات، حوادث کار و ... مشاهده شد که بعضی از پرونده‌ها با تاخیر زیاد در جبران خسارت زیان دیده‌ها مواجه هستند.

بنابراین جلسه هماهنگی با تمامی ۲۵ شرکت فعال بیمه در استان و مسئولان پزشکی قانونی پلیس راه و مجموعه قضایی برگزار شد تا اقدامات شایسته و در خور شأن مردم در حوزه بیمه به مردم ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: باید کلیه خدمات بیمه‌ای از جمله پرداخت هزینه‌ها و خسارت‌ها از سوی بیمه‌ها برای مردم در کلیه شهرستان‌های استان فراهم شود تا مردم مجبور به صرف هزینه‌های اضافی از جمله رفت و آمد‌های مکرر به مرکز استان نباشند.

عتباتی در ادامه اظهار کرد: دادگستری استان نیز به منظور ارائه خدمات بهتر و تسریع در رسیدگی‌ها به ویژه در بحث پرداخت خسارت‌های بیمه شخص ثالث، شعبه شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات رانندگی راه اندازی کرده است که کلیه پرونده‌های تصادفات به غیر از تصادفات منجر به فوت و نقص عضو در این شعبه رسیدگی می‌شود که بعد از تعیین میزان خسارتها، قاضی شورا میزان دیه و خسارت را به بیمه اعلام می‌کند و شرکت‌های بیمه نیز مکلف هستند خسارت را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کنند.

او همچنین از شرکت‌های بیمه و سایر مجموعه‌های دخیل در رسیدگی و پرداخت خسارت‌های ناشی از بیمه به مردم خواست تا امکان ارتباط و مکاتبات بر بستر الکترونیک و سیستماتیک را در بین مجموعه‌های خود فراهم آورند تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها شاهد تسریع در رسیدگی‌ها و پرداخت خسارت‌های زیان دیده از سوی شرکت‌های بیمه فراهم شود.

رئیس کل رئیس کل دادگستری استان در ادامه ضمن هشدار به کسانی که سعی دارند با تصادفات ساختگی اقدام به اخذ خسارت و دیه از شرکت‌های بیمه نمایند، گفت: دستگاه قضایی با هر گونه موارد ساختگی و صوری در بحث تصادفات، با متخلفین و مجرمین در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار