برگزاری انتخابات مجامع شورای دانش آموزی ناحیه ی ۲ اردبیل

اردبیل (پانا) - انتخابات مجامع شورای دانش آموزی با حضور مدیر سازمان دانش آموزی ونمایندگان شوراهای دانش آموزی مدارس ناحیه در کانون فرهنگی وتربیتی پسرانه شهید رجایی برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۸۹۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجامع شورای دانش آموزی ناحیه ی ۲ اردبیل

پرویز اصغری ،مدیر سازمان دانش آموزی استان در حاشیه برگزاری این انتخابات با توجه به اهمیت موضوع مشورت در مدارس گفت: مجمع شورای دانش آموزی یکی از بهترین فرصت هایی است که شما منتخبین می توانید در فعالیت های آموزش و پرورش به صورت فعال شرکت نموده و همچنین موجب فراهم شدن رشد و توانمندی های شما در عرصه های اجتماعی در آینده خواهد شد.

او آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری، تعامل بین دانش آموزان و مسئولین مدرسه، تمرین مشارکت اجتماعی و کار گروهی، استفاده از توانمندی های دانش آموزان در اداره مدارس، افزایش روحیه مسئولیت پذیری، افزایش ایجاد حس رقابت سالم در بین دانش آموزان، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدارس از دید دانش آموزان، تقویت اندیشه ورزی، کاهش فاصله بین مسئولین مدرسه با دانش آموزان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، کشف استعدادها و ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان را از اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس برشمرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تاکید بر مطالعه آن توسط همه دانش آموزان بیان داشت: با توجه به ساحت های مختلف دینی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و ... در سند تحول بنیادین نیاز است که همه دانش آموزان یک سری مهارت ها را کسب نمایند و تشکل های دانش آموزی بویژه پیشتازان و شورای دانش آموزی هر کدام با اهداف و شرح وظایفی که برای خود دارند می توانند در جهت کسب این مهارت ها به دانش آموزان کمک نمایند.

اصغری تربیت اخلاقی، اجتماعی، تجلی گاه حضور دانش آموزان در تمرین دموکراسی وکسب مهارتهای اجتماعی ، سیاسی ومدیریتی است تا آینده سازان میهن عزیز اسلامی بتوانند درفضایی امن به ارایه دیدگاههای خود بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار