متهم اصلی پرونده کاغذ، ممنوع الخروج شد/عرضه گسترده گوشت منجمد به بازار طی روزهای آینده

تهران ( پانا) - سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه گسترده گوشت منجمد به بازار طی روزهای آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
متهم اصلی پرونده کاغذ، ممنوع الخروج شد/عرضه گسترده گوشت منجمد به بازار طی روزهای آینده

به گزارش ایلنا، سید یاسر رایگانی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ آذر ماه، تعداد ۴۳۰ هزار و ۳۵۹ پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده که از این میزان تعداد ۳۳۳ هزار و ۸۷۰ پرونده مربوط به کالا و خدمات و ۳۳ هزار و ۹۵۵ پرونده به حوزه بهداشت و درمان و ۶۲ هزار پرونده به قاچاق کالا و ارز اختصاص دارد که در مجموع به پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

رایگانی به تعداد پرونده‌های ورودی به واحدهای اجرای احکام اشاره کرد و گفت: ۳۰۳ هزار و ۶۵۷ پرونده بوده و تعداد ۲۹۰ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است. مجموع وصولی واحدهای اجرای احکام تعزیرات در این بازه زمانی ۵ هزار میلیارد ریال بوده است و همچنین ۹۵۷ میلیارد ریال نیز مبلغ ریالی محکومیت به عنوان اعاده در حق شاکی برای متخلفان صادر شده است.

وی با اشاره به پرونده تخلفات حوزه کاغذ گفت: ۲۰ پرونده تخلفات حوزه کاغذ در سراسر کشور تشکیل شده است که از این تعداد ۸ پرونده محکوم شدند و برای سه پرونده حکم برائت صادر شد و دو پرونده نیز به دادستانی ارسال شد.

او ادامه داد: برخی از متولیان کاغذ با جعل سربرگ در حدود ۳۰ تا ۴۰ نشریه در تهران کاغذ این نشریات را با نرخ دولتی دریافت و به نرخ آزاد به فروش می رسانند و گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه این افراد در حال رسیدگی است.

رایگانی با اشاره به اینکه فرد اصلی متخلف حوزه کاغذ شناسایی شده است، افزود: فرد اصلی متخلف حوزه کاغذ ممنوع الخروج و روند رسیدگی به پرونده او در دست اقدام است.

وی همچنین درباره تغییرات قیمت گوشت اظهار کرد: در حوزه گوشت با توجه به کاهش حدود ۴۵ درصدی قیمت دام زنده این انتظار می رود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد اما کاهش قیمت گوشت آنگونه که در دام زنده شاهد آن بودیم رخ نداده است.

رایگانی تصریح کرد: طی چند روز آینده گوشت منجمد به بازار عرضه می شود و بخش زیادی از قیمت گوشت را در بازار پوشش می دهد و امیدواریم دلالان این حوزه نیز اجازه دهند قیمت گوشت به نرخ واقعی بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار