جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان خوانسار برگزار شد

اصفهان (پانا) - جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان خوانسار در ساختمان فرمانداری با حضور فرماندار، معاون آموزشی و کارشناس سوادآموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان خوانسار برگزار شد

در ابتدای جلسه فرماندار شهرستان خوانسار ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور اعضا،ضمن تاکید بر اهمیت سواد و جایگاه آن،مطالبی را دراین زمینه بیان نمود.

در ادامه جلسه عمادی معاون آموزش و نوآوری (به نمایندگی ازدبیر شورا) ، ضمن تشکر و قدر دانی از حاضرین جلسه ، با اشاره به اینکه در آستانه یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش استان اصفهان هستیم تاریخچه ای از سوابق تاسیس سواد آموزی که قدمتی دیرینه تر دارد بیان نمود. شهر خوانسار با وجود قدمت تاریخی و نگاه به پیشینیان و عالم پرور بودن این شهر ،نگاه منحصر به فرد به این شهر را شایسته دانست و با مد نظر قراردادن آمار سرشماری سال 95 و فاصله نداشتن تا به صفر رسانی بیسوادی در حد مطلوب شهرستان فرهنگی خوانسار، پیرامون جذب سوادآموز در سال گذشته و سال جاری و لزوم فعالیت در این حوزه و مسئله نگهداشت سوادآموزان و پراکندگی جغرافیایی سوادآموزان برای شناسایی و جذب و نیز دشواری کار آموزش دهندگان به سبب این پراکندگی ،همچنین لزوم تشویق بزرگسالان و ایجاد انگیزه در آنها و همچنین دشواری شناسایی و جمع آوری افراد واجد شرایط و ترغیب آنها به رفع نقیصه بیسوادی ،اشاره نمود.

در ادامه جلسه تبادل نظر در خصوص حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای سوادآموزی،امکان تجمیعی کردن آموزش های فرد به فرد در یک مکان و پتانسیل خیرین برای جلب حمایت و پشتیبانی فعالیت سوادآموزی و مسئله ایاب و ذهاب آموزش دهندگان از سوی اعضای حاضر در جلسه عنوان شد. و در ادامه گزارشی از آمار اولیای بی سواد دانش آموزان و مدجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه نمود و تقدیر از همکاری دهیاری، پایگاه بسیج و خانه بهداشت روستای دوشخراط در جهت شناسایی و معرفی بی سوادان و محل مناسب برای تشکیل کلاس و در خاتمه فرماندار خواستار پی گیری خارج نمودن افراد استعلام شده که داری سوابق تحصیلی در سامانه های دستگاه های مختلف بوده و به عنوان بی سواد ثبت شده اند را داشت. وی گفت : با توجه به گزارشات و استعلام های انجام گرفته رشد آمار باسوادان از طریق سواد آموزی نسبت به سال های گذشته مثبت و رضایت بخش بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار